måndag 20 juni 2011

Tandläkarbesök!

Till min stora förvåning sov jag helt ok inatt och mådde bra när jag vaknade! Jag var ju lite orolig att jag skulle vakna med migrän i och med att jag skulle till tandläkaren men det gjorde jag inte! Gick upp och gjorde mig i ordning och gick ut för att ta bussen till tandläkaren. Jag hade beställt en tid för både undersökning och lagning för jag har haft håll i en tand i ett år men har varit sjuk eller inte haft barnvakt så det blev uppskjutet. Sen kom sommaren och sen kom hösten och jag fortsatte förtränga det hela. Men nu kände jag att det var lika så bra att få det gjort, hade ju börjat känna av det hela lite då och då. Jag tycker ju då inte om tandläkaren, ifall ni missat det... Och det är ju väldigt bra med tanke på att jag har skitkassa tänder. Dålig kvalité på dom helt enkelt, trots att jag borstar ordentligt och sköljer med flour vareviga dag. Men så är det, har alltid varit, kommer alltid att vara. Inget att göra något åt. Men det jag tycker värst om med besöken är själva undersökningen. Inte att laga! För när det ska lagas får jag bedövning och då vet jag exakt vart det kan tänkas göra ont. Men när det är undersökning och han "gräver" med den där grejen på tänderna kan det ju göra ont precis vart som helst! Och så har jag ju ingen bedövning då heller. Man kan ju knappast bedöva hela munnen för en undersökning... Men idag gick det riktigt bra. Fast det hindrar ju inte att jag ändå ligger som på nålar hela tiden, jag tycker ju det är så fruktansvärt hemskt! Jag hade inte några nya hål idag! Bara det gamla som jag redan visste om så nu är det lagat och jag är klart för ett år framöver! Skithärligt! Det är inte ofta jag kan gå efter en undersökning och vara klar! När jag var klar gick jag till Danska och köpte mig en liten kaka som belöning...

Sen hämtade Lucas och Kristoffer mig för vi behövde ta en tur till Coop och handla lite. Jag köpte bland annat ny hårfärg, sen får jag se när jag hinner, orkar och har lust att färga. Förhoppningsvis innan midsommar, men där finns inga garantier! Kristoffer fick nya kallingar och nya mysbyxor. Detta var inte planerat. Han kissade så att blöjan läckte igenom och vi hade ju inga ombyteskläder med oss. Och ett paket blöjor till ville vi inte köpa hem, så då fick det bli kallingar och mysbyxor. Han behövde ändå ett par av det sistnämnda så det var ok. Så det var bara till att gå till fruktavdelningen och hämta ett par påsar, en till blöjan och en till de blöta shortsen, och sen ställa sig och byta om på honom! Sen har han varit utan blöja resten av dagen utan en enda olycka! Så det går framåt. Det svåraste är att få honom att vilja ha kallingar i stället för blöja, men det ger sig väl med tiden. Hoppas jag...

I affären mötte vi även vår snälla granne och då jag förstod att hon tagit bussen dit så erbjöd jag henne att åka med oss hem vilket hon gärna gjorde. Jag tittade bara in lite snabbt på Kronans Droghandel för att inhandla järntabletter. Blir bara så sur att de inte går på högkostnadsskyddet! Tycker att de borde göra det då jag är ordinerad av läkare att äta dom typ livet ut. Och de är ju inte skitbilliga heller, 136 kr för 50 tabletter! Efter det åkte vi runt McDonalds och inhandlade lite lunch och sen åkte vi hem!

Väl hemma var det lunchintag och uppackning av de inhandlade varorna som gällde. Sen la jag mig på sängen en liten stund för att kolla igenom reklamen som kom med posten idag. Fick även ett paket, eller en påse kanske man ska säga, från Ellos. Det var en klänning och ett par linnen som var restade sist jag beställde. Måste prova klänningen men jag tror att den blir bra. Linnena vet jag passar perfekt för jag har likadana tidigare i annan färg! Eftermiddagen har ju inte precis inbjudit till utomhusaktiviteter. Himmel, vilket skumt väder vi har haft idag! Ena stunden skiner solen och det är vindstilla och härligt. Nästa sekund mulnar det på och börjar blåsa nåt fruktansvärt. Och ytterligare ett par sekunder senare så spöregnar det, eller bara regna lite. Har varit lite upp och ner på den fronten också. Värsta omgången kom lagom när vi skulle äta så Lucas hade tur och var precis klar med grillningen då! Men vädret har verkligen varit fram och tillbaka hela dagen! Men det verkar som om det klarnat upp nu under kvällen och det var ju bra för Alexander är på fotbollsträning!

Resten av kvällen blir lugn, som vanligt! Titta lite på CSI. Läsa lite. Spela lite. Ja, det vanliga med andra ord. Ska snart fixa till Kristoffer för natten men än är det ingen direkt brådska för han gick i däck på soffan under eftermiddagen. Men det får ändå inte bli så himla sent för honom för i morgon förmiddag kommer en vän till oss med sina barn för lite lek. Så då är det ju bra om han inte är skittrött! Själv hoppas jag att mina glasögon blir klara i morgon så att jag kan åka in och hämta dom! Och i så fall ska jag även gå till The Body Shop och handla lite! Sist köpte jag ju kakao-bodybutter och den bara älskar jag! Så nu ska jag köpa duschtvålen till den också. Och även kokos-bodybutter och kokos-duschtvål för den är också väldigt härlig och luktar gott den med! Luktar så där lagom mycket! Och i morgon kväll får vi även lite besök av lektanten Anna. Och det passar alldeles utmärkt för då är inte gubben hemma! Han ska dra upp vagnen inför midsommar så att vi vet att vi får plats och sen efter det ska han till Påskallavik på möte! Så det är bara jag och kidsen hemma då. Eller det är det ju inte det heller. Alexander ska på match i Emmaboda. Men då Lucas inte är hemma så kan ju inte vi åka med och titta som vi i princip alltid gör. Så i morgon får han åka med andra i laget. Skönt att det kan ordnas så när det behövs men det blir tråkigt att inte kunna se matchen!

Nähä, nu är det hög tid att fixa mister bus för natten... Och jag hoppas det går bra idag för han (eller vi) hittar inte hans röda napp. Och det är den absoluta favoriten. Heja jorden kan gå under om vi inte hittar den! Men jag har förberett honom på det och han har fått välja en annan napp istället så vi får se hur det går!

Hej min lilla fisunge!
Idag har ni fortsatt med ert poolparty har vi märkt! Och ibland busade ni väldigt intensivt för det riktigt vräkte ner bitvis! Men bara du har roligt så och lite regn behövs alltid! I morgon kommer det lekkamrater till Kristoffer och leker och en thékamrat till mamma! Det var ett tag sen vi träffade dom nu för mamman har varit bortrest, men i morgon blir det av igen! Idag har tankarna på dig känts lite lättare. Såg två ambulanser när jag var på väg till tandläkaren och dom tycker jag är jobbiga att se. Den ena såg jag här hemma på vårt område till och med. Nu ska jag ta och gå och göra din lilla storebror i ordning för natten. Hoppas bara att han kan somna utan sin favoritnapp, för den hittar vi inte... Puss och kram på dig min älskade lilla fisunge, vi hörs igen i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar