onsdag 22 juni 2011

Lätt hektisk dag!

Denna dagen har gått i ett ganska bra tempo. Bra om man ska hinna med mycket! Morgonen var dock lugn, Lucas var ute och fixade lite med bilen. Vi skulle ju dragit upp husvagnen till campingen i går men det sket sig. Det är nåt knas med vår bil så det lyser inte baktill på vagnar vi kopplar på har vi upptäckt! Så han skulle kolla och mäta lite, men det löste sig tyvärr inte! Så pappa får dra upp den vagnen också!

På förmiddagen kom en kompis till Alexander för lite "lek". Men man får visst inte säga att de leker när de är 12... I eftermiddag kör Lucas dom till träningen och efter så hämtar kompisens mamma dom och kör till Rockneby där de bor, för Alexander ska sova över där och kommer hem igen i morgon. Strax innan kompisen kom så kom min mamma. Det blev en liten snabblek med Kristoffer och sen åkte hon och jag iväg för att shoppa det som behövdes till midsommar. Vi startade på CityGross för jag skulle köpa blommor till Jonathans grav där plus lite annat smått och gott. Efter det åkte vi till husvagnsaffären och köpte nån liten grej pappa behövde. Sen åkte vi till Kyrkogården och satte fina midsommarblommor på alla tre gravarna. Självklart fick Jonathan flest blommor! Sen åkte vi till Maxi för midsommarinköpen, fast vi startade med varsin korv utanför. Jag passade även på att inhandla ett par nya hörlurar till mig själv för mina gamla skaver lite...inte skönt! Och inne på Maxi träffade jag också en gammal barndomsvän och två av hennes barn! Ett snabbstopp på DocMorris blev det också och även Change för jag var i stort behov av en vit bh! Så det köpte jag idag, samma modell som tidigare för jag tycker ju den är så grymt skön. Synd bara att de är så dyra! Men den är värd vartenda krona, så nu får jag samla ihop ett par kronor till för jag behöver ju en ny svart också! Sen fick vi ta en ny tur till husvagnsaffären för under tiden vi var på kyrkogården ringde telefonen och det visade sig att vi behövde köpa fler tältpinnar till förtältet. Sen åkte vi hem!

Väl hemma igen så blir det bara till att packa upp det jag handlat, leka en liten stund med Kristoffer och sen åkte mamma och jag iväg igen. Vi åkte "hem" till Kolboda för vi skulle ju hämta upp pappa så att vi kunde åka och hämta brorsans vagn och ställa den på plats! Och när det var klart och vi var på hemväg igen var klockan nästan sju och vi var hungriga. Lucas upplös oss då om att det fanns mat som räckte även till mamma och pappa så då åkte vi hem till oss och käkade. Och på menyn stod sambons supergoda kamben! Han brukar marinera dom i ett par dagar och sen tillagar han dom i ugnen på låg temp nån timme för att slutligen slänga dom på grillen en liten stund. Och de är så ruskigt goda! Sen åkte mamma och pappa hem, jag städade upp i köket och sen gav jag Kristoffer sin välling och nu håller han på att somna på soffan!

Själv känner jag mig ganska trött just nu, det har ju varit fullt upp hela dagen! Jag hade tänkt färga håret ikväll, men det orkar jag inte med. Det får bli en annan dag. Blir nog bara lite slappande framför tv:n och sen lägga mig och läsa tills gluggarna trillar igen. Fast jag ska nog testa och baka ett "bröd". Jag vill inte riktigt kalla det bröd då det inte finns en gnutta mjöl eller andra normala brödingredienser i. Detta "bröd" görs på ägg och Philadelphiaost...och lite salt och bakpulver... Tänkte jag skulle testa och se vad jag tycker om det i alla fall! Så det får jag nog sätta igång med nu om jag ska hinna bli klar innan orken tryter helt!

Hej fisen!
Idag var mamma och mormor vid din grav och satte fina midsommarblommor. Vi ska bo i husvagn i midsommar och det tror jag att du skulle tyckt var väldigt spännande! Tror Kristoffer tycker det också fast vi har inte sagt så mycket till honom än för då skulle han ju aldrig sluta tjata! Alexander är hos en kompis och ska sova över där, så han kommer hem igen i morgon. På fredag kommer jag till din grav igen och tänder ett ljus för dig och nu ska jag tända ljuset i bokhyllan som alltid är tänt för dig om kvällarna. Jag älskar dig. Jag saknar dig. Min underbara lilla Jonathan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar