söndag 10 april 2011

Blandad dag

Sov ungefär som jag brukar nu för tiden. Oroligt. Däremot fick vi lite sovmorgon idag! Kristoffer fick vara uppe sent igår, till strax efter nio. Detta resulterade i att han sov till klockan var ca halv nio idag. Skönt! Gick upp och fixade lite. Messade Anna och kollade med henne hur dags hon skulle till Modehuset ifall jag skulle följa med eller ej. Kände mig inte helt tipp topp, har kanske en pissig förkylning på G. Men jag följde med henne i alla fall så hon kom och hämtade mig vid halv elva-tiden. Hon skulle handla jeans och jag skulle egentligen inte handla något alls, utöver en lampa på Rusta. Men det hela resulterade i tre toppar, ett antal scarvesar och ett par jeans! Och allt detta till mig som inget skulle ha! Fast jeans har jag varit på jakt efter ganska länge, så det var helt ok. Sen var det lite rea som lös i ögonen...livsfarligt! Men jag köpte i alla fall även lampan jag skulle köpa! Hade ju varit snyggt om jag kommit hem utan den!

Väl hemma igen så tar jag en fight med Kristoffer. Fighten om huruvida jag skulle klippa honom eller inte. Den fighten vann jag. Givetvis! Men det gick ganska bra i alla fall, men han grät hela tiden! Han tycker inte om maskinens ljud, men det känns mer som om han gråter mest för gråtandets skull. Han gråter på ett helt annat sätt när han är ledsen på riktigt. Sen blev det dusch och bad för hans del och sen fick han sina efterlängtade Bakugan-bollar! Som han har lekt med dessa bollar idag! Det blev dock inte en helt billig klippning om man tänker på vad dessa "bollar" kostar, men kan det underlätta klippningen i alla fall lite så är det värt fart enda öre! Och han blev så fin i håret och han är stolt över att vara nyklippt och fin! Ställer sig vid spegeln och tittar!

Nyklippt Kristoffer med sina Bakugan-bollar

Alexander har även denna dag varit hos en kompis i stort sett hela dagen. Samma som igår. När jag ringde honom för att det var dags att komma hem och äta så sa han att han skulle bara äta först. Hans kompis höll precis på att koka nudlar till dom och då kändes det lite taskigt mot kompisen om Alexander inte fick äta innan han gick hem. Men han åt även av sin pappas goda stek, potatis och sås när han kom hem! Även Kristoffer åt riktigt bra som omväxling! Efter middagen städade jag upp i köket och sen körde jag igång en maskin tvätt. Plockade upp massa leksaker i vardagsrummet. La mig på sängen för att läsa och vaknade 25 minuter senare...var visst tröttare än jag trodde! Men det var skönt med en liten sovstund! Och antagligen välbehövligt!


Jag har känslomässigt mått väldigt dåligt i eftermiddags. Vet inte riktigt varför det är så jobbigt just idag. Kanske är det för att det i morgon är den 11:e? Med andra ord två månadersdagen av min älskade Jonathans bortgång. Och att jag för första gången sen den dagen också ska ta och gå in på familjecentralen. Cellprovskontroll, alltid lika kul... Dessa två saker i kombination med att jag har ont i halsen och har känt mig lite febrig är kanske anledningen till att jag mår som jag gör just nu. Och inte lär det väl bli bättre i morgon heller, tvärtom antagligen.

Nu ska jag gå och påminna Alexander om sin läxa och sen är nog maskinen med tvätt färdig för upphängning. Sen rullar kvällsproceduren med Kristoffer på för fulla muggar, för det blir nog en ganska tidig sänggång för honom ikväll tror jag. Sitter och klurar lite på vad tv:n har att erbjuda i kväll. Sista delen av Stockholm-Båstad får jag inte missa! Sen är det Brothers and Sisters samtidigt så det får jag ta och spela in och titta på senare, eller en annan dag. Går en film ikväll, Burn after reading, undra om den kanske kan vara något att slänga ett halvt öga på? Vi får se. En kanna thé lär det bli i alla fall, kan nog sitta gott för halsen!

Hejsan min goseplutt!
Idag är mamma ganska nere igen. Satt vid köksbordet i eftermiddags och tittade på när Kristoffer lekte med sina nya Bakugan-bollar. Då bärjade tårarna trilla för jag tänkte på hur mycket du skulle älskat att försöka ta dom ifrån honom! Krypa (eller kanske du vid denna tiden skulle lärt dig gå?) efter dom när Kristoffer kastar iväg dom. När jag klippte Kristoffer tänkte jag på sist han klipptes. Då skulle vi klippa honom först och dig sen. Kristoffer skulle visa dig att det inte alls var farligt, men han var mycket mer ledsen än du blev! Du var så duktig när vi tog maskinen och klippte ditt fina hår! Men vad fin du blev! Fast det tog flera dagar innan jag vant mig vid att du inte hade din bäbis-långhåriga lugg längre! I morgon blir åter en tung dag. För i morgon är det två månader sedan du flyttade upp till änglarna och lämnade oss för alltid... Jag älskar dig av hela mitt hjärta och jag saknar dig något fruktansvärt mycket! Puss och kram på dig min lilla goseplutt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar