onsdag 27 april 2011

Sista träffen med kuratorn

Inatt fick jag åter sova ganska bra. Telefonen ringde och väckte oss klockan sex, men jag lyckades somna om idag! Vid nio kom jag dock på att jag var tvungen att gå upp för jag skulle ju ta bussen till kuratorn. Och ta bussen till sjukhuset härifrån kan ta sin lilla tid och det gjorde det idag. Jag hade tid klockan 10.30 men var tvungen att gå till bussen 9.20. Sen får man sitta och glo på bussen inne på stationen ca 10 minuter och det är lagom segt! Det brukar oftast kännas skönt att åka till kuratorn, men idag kändes det enbart jobbigt. Inte känslomässigt utan rent praktiskt! Så idag på vägen till sjukhuset fattade jag ett nytt beslut. Idag var sista gången jag träffade kuratorn. Hon ska ju sluta om en månad och jag hade tänkt sluta samtidigt. Jag har ingen ork eller lust att börja om hos någon ny. Men om jag känner att jag behöver gå vidare så får jag ta tag i det då och boka tid hos någon annan. Men att jag slutade idag var dels för att det bara kändes omständigt att gå dit och nu kommer jag ha en månad på mig att känna efter hur det känns och ändå ha chansen att träffa min kurator igen om jag skulle vilja det. Som när det gäller att sluta med det mesta så går det oftast lättare om man vet att det fortfarande finns kvar, om ni fattar vad jag menar. Som ex mina insomningstabletter. Det kändes lättare att sluta med dom när jag visste att jag hade hemma i skåpet i nödfall. Skulle jag inte haft några hemma alls så kan ju det i sig framkalla panikkänslor. Så känns det även med min kurator, fast hon ligger inte i mitt skåp...

När jag var klar där så hämtade Lucas mig och så körde vi ut Alexander till Smedby. Sen åkte vi in till stan för att lämna tillbaka lampan jag köpte förra veckan och så en sväng runt AF för att lämna in ett papper. Sen åkte vi till ICA och handlade lite lunchmat och middagsmat. Lunchen bestod av kroppkakor och middagen består av stekt korv och potatissallad. Avancerat! Men idag fick det bli lite snabblagat för Lucas skulle iväg en sväng på eftermiddagen. Efter lunchen var uppäten kom jag dock på att jag glömde köpa potatissallad så då tog jag med mig Kristoffer i vagnen och gick ut till Konsum. Passade även på att posta intyget FK skickade mig som facket skulle ha. När vi gick idag så gick vi samma väg som vi alltid gick till ÖF när Jonathan var med. Den vägen har jag inte gått med barnvagn sen dess och det kändes väldigt jobbigt. Hemvägen blev inte riktigt samma. Innan vi fick Jonathan så ville alltid Kristoffer gå på krokodilen. Det är en lång stor rot som ligger ovan marken och ser faktiskt ut som en krokodil. Men när vi brukade gå hem från ÖF så hade Jonathan oftast somnat så då ville jag inte gå den vägen för den skumpar väldigt mycket. Men idag fick Kristoffer åter igen köra på krokodilen. Även detta kändes väldigt ovant och lustigt. Men det är ju så mina dagar oftast ser ut. Påminnelser överallt, både på gott och ont.

Väl hemma igen så la jag mig på sängen och tittade på gårdagens avsnitt av Äntligen hemma. Råkade visst somna till en liten stund också, vilket var väldigt skönt. Sen städade jag upp lite bland alla leksaker på vardagsrumsgolvet och sen kom Anna. Hon och Kristoffer lekte med en boll i hallen en lång stund, men Kristoffers humör har inte varit det lättaste under eftermiddagen. Han har varit trött då han inte sovit något idag på dan. Lucas var och hämtade hem Alexander från Smedby vid fyra-tiden. Hem och byta om för att cykla till fotbollsträningen. Efter träningen blir det lite mat i magen för honom och sen blir han hämtad för att åter åka till Smedby. Denna gång för övernattning. Så vi ser inte så mycket av honom här hemma nu under lovet! Men han har roligt och det är ju precis det man ska ha när man har lov från skolan!

Nu ska vi strax äta middag och efter det blir det nog till att få Mr K i sängen för han är som sagt skrutt-trött den lilla fisen! Sen väntar thé och tv-soffan. Arga snickaren, Grey´s och Off the map. Sen blir det nog sängen för min del.

Lilla goseplutten min! 
Idag har jag tänkt ännu mer på saker du aldrig hann göra. En sak som du i alla fall hann med en gång var att åka pulka men det har vi inte något bra kort på. Vi har ett par stycken men de är lite suddiga. Men vi har däremot ett fint kort där du sitter i snön och undrar vad det var för vitt och kallt du blev placerad i!


Söt kille i snödrivan!
Har även ett fint kort där du sitter i vår väns knä och ser ut som en tjej! Hon hade köpt söta hårspännen till sin dotter men dottern hade inte tillräckligt med hår för att kunna ha hårspännet. Då satte jag det i ditt fina hår istället och du blev så himla gullig!

Jonathan ser ut som en tjej!
 Vi har så många fina bilder på dig min älskling och det är jag så glad för. För vi kommer ju inte att kunna ta några fler bilder på dig. Inga bilder på dina födelsedagar eller med tomten. Inga alls. När det gäller bilder på födelsedagar fick vi ju inte några alls. Du försvann ju från oss kvällen innan din ett-årsdag. Det var den värsta kvällen i mammas liv...Mamma saknar dig och mamma älskar dig, lilla goseplutten. Och jag gråter ett par eller mängder med tårar för dig varje dag...

2 kommentarer:

  1. Åh, vilka fina foton på sötplutten! =)
    Så himla orättvist att Jonathan aldrig fick/får uppleva en födelsedag och att bli firad =(

    SvaraRadera
  2. Ussshh ikväll kommer återigen tårarna när jag läser detta, vi har haft lite jobbiga dagar här hemma med barnen men vi har dom ju här hos oss, därför blir det extra jobbigt när man vet att du har förlorat en av dina små underbara skatter och jag lider verkligen med dig. Jag vet inte vad jag skulle göra om nån av mina skulle tas ifrån mig. Jag tycker fortfarande det känns overkligt att han har försvunnit ifrån er men ändå så verkligt. Vi tänker fortfarande på er varje dag! Stora kramar till er

    SvaraRadera