fredag 22 april 2011

Lååångfredag...

Även denna natten bjöd på lite bättre sömn, så nu vågar jag kanske hoppas att det håller på att vända. Efter att ungarna vaknat och ätit lite frukost så gömde jag deras påskägg som de fick leta upp. Kristoffer gick in i det för fullt! Förut brukade vi ge dom äggen på påskafton, men på detta sättet så blir det en dag mindre med tjat! De brukar alltid få någon sak också, inte bara godis. Alexander vill ju bara ha pengar så det fick han. Det är inte så lätt att hitta något vettigt till honom i alla fall som inte kostar allt för mycekt. Kristoffer fick två stycken nya Bakugan-bollar. Röda. Det visste jag att han ville ha så han blev helnöjd. Godiset för honom är ju mest bara en kul grej. Han äter det inte i alla fall. Så han fick en hel del potatisskruvar istället för det tycket han om. Och mjölkchoklad. Men han fick lite annat godis också, lite för syns skull. Och han tycker att det är lite kul att pilla och testa om han tycker om de olika sakerna, men det är väldigt ovanligt att han gör det. Inte för att det är något problem, godis är ju inte nyttigt i alla fall!

Efter att vi gjort oss i ordning så åkte vi till kyrkogården. Jag tog bort de vissna påskliljorna och satte dit nya. Lucas och Kristoffer gick bort till dammen för att se om de såg några fiskar. Det ska tydligen finnas gott om thailändsk karp däri, men hittils har de varit svåra att hitta. En död firre har det legat däri länge nu, men vi har bara sett en firre som lever. Men Kristoffer tycker att det är kul att titta efter dom och det är ju inte speciellt många meter från lilla Jonathans grav så vi brukar ta ett varv där. När vi var klara där så åkte vi till IKEA och köpte en vägglampa till Mr K och en skrivbordslampa till mig. Lucas hittade även en kontorsstol. En svart, fin lite större modell med armstöd. Den stod i fyndhörnan men är i perfekt skick. Och att de hade 50 % rabatt på allt i fyndhörnan gjorde ju inte saken sämre, så den kostade hela 75 kronor! Bra klipp tycker jag! Men när vi gick inne på IKEA kom jag på att jag glömde tända ett ljus hos Jonathan. Inte första gången det händer... Men denna gången hade jag ljuset med mig, det brukar vara så att jag glömmer att ta med ljus annars och då är det inte lätt att tända det! Men idag hade jag det alltså med mig men glömde bort det i alla fall. Jag har helt enkelt inte tankarna med mig nu för tiden och idag har det varit värre än någonsin. Kommer inte ihåg min sista tanke knappt och det är riktigt irriterande ska jag säga! Men men, det får gå i alla fall, finns inte mycket att välja på. När vi var klara på IKEA blev det en liten tur på CityGross. Fick tag på ett par svarta "foppatofflor" till Kristoffer för 40 kronor. Vi försökte köpa nya förra sommaren till honom men då vägrade han ens att prova för han ville ha sina gamla. Vi försökte hitta likadana men lyckades inte. Men nu ville han prova men tyvärr få är dessa lite stora men det får gå, han växer ju i dom förr eller senare! Alexander behöver också nya, men de hade inte några i rätt storlek. Sen var shoppingen klar för idag så då åkte vi hem!

Väl hemma så tog Lucas en dusch och sen var det dags att åka till farfar/svärfar för lite påsklunch. Lucas bror och hans familj var också där. Maten var helt ok men jag var inte på humör alls idag. Det är ju fredag igen. Och detta är ju även den första storhelgen vi ska ta oss igenom utan vår älskade lilla Jonathan. Hela första året är ju första dagen av varje dag om man säger så. Nästa år har alla dagar redan passerat en gång så då kanske det känns lite lättare, vi får se. Men jag hoppas i alla fall det. För idag har det varit riktigt jobbigt. Tårarna har börjat rinna utan att jag ens märkt det och allt känns piss. Så det är skönt att vi har lite, eller ganska mycket, planer för hela helgen. Annars hade jag nog gått under helt för ett par dagar. Efter att vi varit hos farfar/svärfar stannade vi till på kyrkogården så att jag kunde tända ljuset. Sen gick resan vidare till Smedby för att hämta Alexanders flickvän som ska sova över här inatt. Men sen åkte vi hem! Kristoffer somnade i bilen på väg ut till Smedby, inte helt oväntat. Så han sov väl sammanlagt ca 30 minuter eller så. Men han och kusinerna har busat bra idag så han är ganska trött nu i alla fall. Men han har varit duktig idag! Han har inte haft nappen en enda gång sen han gick upp i morse! Han har inte ens frågat om den! Men nu har han den för han börjar bli ganska trött igen! Så strax får jag väl ta och fixa i ordning honom för kvällen. Blöjbyte, pyjamas, rejäl tandborstning och välling. Men åter till dagen.

Jag gick och la mig på sängen och läste lite i eftermiddags. Men tydligen var jag trött för jag somnade. Sov kanske en halvtimme eller så och det var skönt, men jag brukar försöka undvika att sova alls på dagarna nu för tiden för att öka chanserna för bättre nattsömn. Men idag ville inte mina ögon och jag samma sak, så de tog över befälet och stängde sig vad jag än sa till dom! Väl vaken igen så dukade jag fram för middagen som Lucas höll på att göra i ordning. Grillat kött, grillad majs och pommes. Lite kalla såser till det. Gott! Sen var det dags att städa i ordning köket. Efter det satte jag mig vid datorn och spelade lite och nu sitter jag här och skriver. Fast jag stängde av spelet för en stund sedan för att göra något men kom ej ihåg vad det var jag skulle göra. Extremt frustrerande! Så jag satte igång spelet igen, men kom efter en liten stund på vad det var jag skulle göra. Så då slutade jag spela igen och började skriva här! Och samtidigt som jag gör det sitter jag och käkar lite godis från mitt påskägg. Kristoffer sitter i soffan och tittar på Shrek. Inte Pokémon! Skönt, men nu vet jag att Shrek antagligen kommer att gå avigt och rätt ett tag, så det är ju tur att vi har alla som finns!

Sitter och funderar på vad jag glömt skriva för det känns som om jag har gjort mer idag. Jo just det, jag har ju kört två maskiner tvätt också och hängt upp på tork. Inget kul, men ett måste. Men nu hoppas jag verkligen att tankeversamheten blir bättre och inte sämre, för det är riktigt jobbigt att glömma allt hela tiden. Men tyvärr känns det som om det bara blir värre och värre. Har jag dessutom behövt ta lugnande tabletter, som idag, blir det ytterligare sju resor värre än vanligt! Men det är ju inte ofta jag behöver ta dom längre och insomningstabletterna har jag inte tagit på många dagar nu, över en vecka, så det känns bra! Men det är ju en trygghet i sig bara att veta att de finns i skåpet om jag behöver dom. Hade jag inga haft så hade jag väl fått panik bara för det!

Nähä, nu är klockan kvart i nio så det är nog dags att fixa i ordning Mr K för natten och lägga honom. Han kommer nog vilja sitta i sin säng och titta lite i böcker nu när han fått en sänglampa! För jag satte upp den efter att vi kom hem från vår lilla shoppingtur. Glömde visst att skriva det tidigare...Men det är ju det jag säger! Jag glömmer ALLT!

Hej lilla skrutteplutten!
Idag har det varit riktigt jobbigt. Första storhelgen utan dig! Träffade en gammal skolkamrat på CityGross idag som inte visste vad som hänt och det är så svårt att behöva berätta det gång på gång. Vi var hos din farfar och där var även din farbror och hans familj. Jag kunde se framför mig hur du skulle lekt med dina syskon och kusiner om du bara fått stanna kvar hos oss. Men nu är det som det är och jag måste försöka tänka på dig utan att bli så ledsen, men det är svårt, så himla svårt! Det känns skönt att vi har en hel del inplanerat i helgen men samtidigt så är det så jobbigt att inte ha dig med. Det var extra tungt att gå till din grav idag, men det känns ändå skönt att gå dit. Nu är det inte heller länge kvar tills gravstenen ska vara klar och sättas på plats. Och då ska jag göra det så fint hos dig min lilla ängel! Jag älskar dig av hela mitt hjärta och hela min själ, min älskade lilla skrutteplutt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar