torsdag 21 april 2011

Hur svårt kan det va?!?!

Även denna natten bjöd på ganska så bra sömn, så nu hoppas jag det håller i sig! Men nu kommer ju första storhelgen att ta sig igenom utan min älskade Jonathan, påsken. Och i morgon är det även fredag igen, så jag har kanske inte så extremt stora förhoppningar att sömnen ska hålla i sig. Men den som lever får se! Idag åkte jag in till stan efter att jag lämnat Mr K på dagis. Men första bussen jag skulle med fick jag vända vid busshållplatsen och gå hem igen för min mage ballade ur fullständigt. Men nästa buss kom jag med i alla fall så jag var inne i stan runt tjugo över tio. Alexander var ledig från skolan idag och jag frågade honom om han ville följa med mig till stan så kunde vi ta en fika. Det är ju så sällan det blir av att vi gör något bara han och jag. Men han ville inte. Och det var ju lika så bra, jag hade ju ändå inte kunnat fika med mig dumma mage. Väl i stan så tittade jag runt efter lampa till Kristoffer. Jag hittade ingen barnlampa jag tyckte om utan det fick bli en spotlight med lite längre "arm" så att man kan vinkla den. Köpte även en lågenergilama så att skärmen inte blir varm. 300 kronor kostade lampan, men det fick gå. Sen kompletterade jag även ett par saker till godisäggen. Gick till Clas Ohlson och köpte gipsankare så att jag kunde sätta upp lampan. Sen tog jag bussen hem och var hemma redan strax efter halv tolv.

Väl hemma satte jag igång och fixade påskäggen och som vanligt hade jag köpt alldeles för mycket godis! Men det blir ju lördag nästa vecka också så det gör ju inte så mycket. Efter det lagade jag lite lunch och tvättade mina jeans. Sen blev det dag att hämta Kristoffer på dagis och när vi kom hem så blev det mellanmål till honom. Sen somnade han i vanlig ordning framför Pokémon... Fast han vaknade när han trillade ur soffan...Då fick han följa med in i sitt rum och sätta sig i sängen så att jag kunde se hur högt jag skulle sätta lampan. Sen satte jag upp den och skruvade i glödlampan. Och blev djupt besviken. Lågenergilampan sticker ut ca två cm från skärmen vilket jag tycker är asfult och sen går det inte att få den att sitta helt hundra fast mot väggen. Den rickar och flyttar på sig lite när man vrider på armen och det blir ju dumt. Kristoffer kommer ju med ganska stor säkerhet hålla på att flytta armen på lampan med jämna mellanrum. Men det som irriterade mig mest var att jag kom på att jag fått lite stillestånd i hjärnan. Efter att jag insett att jag inte skulle få tag på nån mer barnaktig vägglampa så gick tankarna över mer mot spothligt eller liknande. Och de var ju inte precis billiga i lampaffärerna. Men väl hemma inser jag ju att jag inte hade kollat vad IKEA tog för denna typen av lampor. Jag var ju så insnöad på barnlampa när jag var där att jag inte ens tittade på andra alternativ. Kollade hemsidan och de har en som blir kanon för endast 49 kronor! Väldigt lik den jag köpte fast lite större och det gör ingenting! Så nu har jag tagit ner lampan och packat ner den igen och så åker vi och köper en på IKEA i morgon. Och enligt lagerstatus på den lampan så skulle det finnas ca 270 stycken hemma, så det vore väl själva fan om de är slut! Och igår kväll så slutade min skrivbordslampa att lysa så jag köpte ny glödlampa till den också idag. Men det visade sig att det inte hjälpe att byta för lampelendet ville inte lysa i alla fall! Så nu blir det att köpa en ny skrivbordslampa till mig i morgon också! Bara massa lamptrassel!

Eftermiddagen har jag även ägnat åt att plocka upp en miljons miljards legobitar, bilar och träklossar från vardagsrumsgolvet. För att inte tala om alla triljoner leksaksverktyg med skruvar och muttrar som också låg här...Sen åkte dammsugaren fram. Jag hade innan sagt till Alexander att plocka i ordning i sitt rum så att jag kunde dammsuga. Och det hade han gjort. Men hur han hade gjort det är en annan femma! Gympapåsen låg i tvättkorgen...och den hade jag tjatat om i flera dagar att han skulle ta hand om. Skorna som ska ligga i gympapåsen ligger på golvet. Kläderna som ska ligga i tvättkorgen ligger på golvet jämte för de fick ju inte rum på grund av gympapåsen... Jag blir så förbannat trött på att saker och ting inte kan göras ordentligt och med en gång så att jag slipper tjata! Tjatar jag blir han arg. Tjatar jag inte glömmer han. Tjatar jag så glömmer han i alla fall...För någon vecka sedan så sa jag i flera dagar till honom att plocka upp kläderna från golvet och lägga in det han inte använt (han har väl tagit fram och tagit på sig men ändrat sig och då slängt det på golvet) i garderoben. När jag tittar in efter ett par dagars tjat så har han faktiskt plockat upp kläderna från golvet. Då blir jag faktiskt lite glad. Ända tills jag ska ta hand om tvätten. Ja men, då har han väl lagt allt där i! Även det som var rent. Men nu var det ju skitigt efter att legat först på golvet i flera dagar och sen nedtryckt med skitiga kläder i tvättkorgen. Så det var ju bara att tvätta det också! Och jag anser att det finns tillräckligt med kläder att tvätta här hemma  utan att jag ska behöva tvätta kläder som egentligen är rena! Det är med anledning av detta som dagens rubrik lyder som den gör...Gör saker direkt och gör det rätt med en gång! Men detta är säkerligen ett arv han från sin pappa, han är ju inte mycket bättre han heller. Tror det uttryck dom två använder mest är: Jag glömde! Och det börjar bli så förbannat irriterande! Så ikväll har vi haft lite skrikande och bråkande, Alexander och jag. Så nu tycker han säkerligen att mamma bara är skit... Men nu har han i alla fall tagit hand om sin gympapåse...

Nu håller Lucas på med middagen och jag sitter här och skriver. Efter maten blir det till att städa av i köket och sen ska Mr K och jag duscha. Lite Criminal Minds blir det säkerligen lite senare. Men annars en lugn och skön kväll som antagligen slutar ganska tidigt i säng. Måste ju samla alla krafter jag kan för att klara av denna helgen. Första storhelgen utan min minifis...hur sjutton ska det gå?!

Glad påsk på er!

Hej min älskade lilla goseplutt!
Idag har mamma bråkat med Alexander så han tycker antagligen att mamma är pest just nu. Men det blir förhoppningsvis bättre i morgon när han får sina påskägg! Idag när jag satt och gjorde i ordning dom så funderade jag på vad jag skulle ha lagt i dina ägg om du fått stanna kvar här hos mig. Majskrokar kanske? Du tyckte det var gott och jag skulle nog inte velat ge dig något godis, det skulle du varit för liten för. Du skulle nog även ha fått någon liten leksak som du antagligen egentligen inte behövde...Men nu får jag ju inte göra iordning något påskägg till dig. Det kommer jag ju aldrig att få göra! Detta är nu den första storhelgen som vi måste ta oss igenom utan dig och det känns fruktansvärt tufft. Att det i morgon även är fredag gör ju saken ännu värre. Men vi får klara det på något sätt, det måste vi ju. Livet för oss går ju vidare utan dig, vare sig vi vill det eller inte...Åh min älskade lilla goseplutt, jag saknar dig så det gör ont i hela min kropp. Och jag älskar dig av hela mitt hjärta och kommer alltid att göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar