onsdag 20 april 2011

Jävla IKEA och strulig kalender!

I natt sov jag bättre än på väldigt, väldigt länge. Och det var skönt! Så det var faktiskt inte så hemskt att kliva upp för att göra Kristoffer iordning för dagis. Fast jag hade ju onekligen gärna legat kvar, men gubben jobbade idag så det var bara att kliva upp! Gjorde i ordning Kristoffer och lämnade honom på dagis, hem igen, läste tidningen och drack lite frukost. Sen kom min mamma och hämtade mig vid halv tio. Vi startade med en tur till IKEA. Igår kväll satt jag och kollade deras hemsida efter en vägglampa till Kristoffer och hittade en som jag tyckte var fin och jag kollade lagerstatus. Det var så grönt och fint, den hade de hemma! Så enda anledningen till att vi idag åker till IKEA är då för att köpa denna lampa. Men när vi kommer fram till hyllan där de ska vara så är den slut! Jag blir så jävla förbannad på sånt, det är inte heller första gången det händer på detta ställe. Jag sa till tjejen i affären vad jag tyckte om detta och då sa hon att det vore väldigt bra om jag skrev ner det och la det i deras låda för åsikter eller vad fan det nu kallades. Det tyckte jag kanske var lite onödigt att jag skulle behöva göra, jag hade ju sagt till henne vad jag tyckte. Men då sa hon att IKEA:s ledning inte bryr sig om vad personalen säger i sådana fall! Det är endast klagomål direkt från kunder de bryr sig om. De anställda kan klaga bäst de vill. Det hjälper inte att de säger att kunderna tycker si och så. De skiter helt enkelt i vad personalen säger! Det låter som ett härligt ställe att jobba på! Men skit samma. Blir bara förbannad för att lampan var fin och precis i den stilen jag ville ha och även bra prislapp. Får istället kolla runt i lampaffärerna i stan men då vet man ju redan på förhand att prislappen troligtvis är klart högre. Men det får jag väl ta då, han måste ju ha en lampa! Idag hann vi även kolla Loax och Mio-möbler men de hade inte en enda lampa jag tyckte om eller i någorlunda rätt prisklass. Betalar liksom inte 600 kronor för en sänglampa!

Nästa stopp var på Blomsterlandet. Mamma skulle köpa lite penséer till mormor och morfars grav och påskliljor till den samma och till farmor och farfars. Hon köpte även en bukett påskliljor till Jonathans grav. Hon hade plockat blåbärsris hemma som hon skulle sätta påskliljorna tillsammans med. Jag hittade en liten kaktus som heter Madagaskarpalm. Och så köpte jag lite stenar och "bollar" på pinnar i svart och i vitt. Jag har ju på köksbordet en hjärformad form som jag hittils har haft snittblommor i oasis och med stenar. Men nu ska jag ha mer stenar och den lilla minikaktusen där istället. Blir lättare att hålla fräscht. Det kan lukta illa från oasisen och den kommer dra till sig blomflugor i sommar. Då är det bättre såhär. Det är ju bara att skölja av stenarna då och då och sätta ner allt igen! Efter blomsterlandet så begav vi oss till kyrkogården. Vi började vid mormor och morfars grav och satte blommor både i jorden och i vas. Det blev väldigt fint! Sen gick vi vidare till farmor och farfars grav. Där blev det bara blommor i vas för här har vi gravvård så de hade redan planterat fina penséer. Men det blev väldigt fint även här med blåbärsris och påskliljor. Sen avslutade vi hos min lilla Jonathan. Jag rensade bort lite vissna påskliljor och liljor. Mamma satte även här en fin bukett med blåbärsris och påskliljor. Jag köpte fler påskliljor senare under dagen som jag ska ta med på fredag och byta ut de jag har i den stora vasen med påskriset. Går ju alltid dit på fredagar! Tände ett ljus gjorde jag också idag. Men givetvis glömde jag ta med ett även denna dag, men jag kom ihåg att inhandla ett när vi var på Blomsterlandet!

När vi var klara på kyrkogården så åkte vi till Giraffen och handlade lite. Blev inte så mycket idag. Lite påskmust och en massa påskgodis. Ja lite annat också, men inte mycket. Gick till Lindex och inhandlade ett par jeans till. Samma modell som de jag köpte förra helgen men i en mörkare färg, och en storlek mindre. Jag hade en rabattkupong på 30 % så då passade jag på. Och det kändes lika bra nu när jag hittat en modell jag verkligen trivs i! Tiden började dock rinna iväg lite väl fort nu så vi köpte oss en bit smörgåstårta på Maxi som vi skulle äta när vi kom hem. Och väl hemma så plockar jag upp det jag handlat och sen åt vi ovan nämnda smörgåstårta. Sen åkte mamma hem och jag gick till dagis för att hämta hem Kristoffer. Väl hemma så tar det inte så lång stund innan Alexander kommer hem. Han säger att han inte vill träna fotboll idag för han har ont i sitt ena ben. Ja fast då får du inte träna PK i morgon heller om du har ont i benet. Nä, det förstår jag, sa hand då så han hade nog ont. Så istället tog han bussen in till stan med en kompis för de skulle köpa något japanskt godis och de skulle tydligen inte ha öppet alls i påsk och inte heller i morgon, annars hade jag kunnat köpa det för jag ska in till stan i morgon. Inte för att jag vet riktigt vilken affär de handlar det i men det hade jag ju kunnat få reda på av hans kompis. Sen stannade han hos kompisen en stund efter de åkt hem från stan igen. Själv tillbringade jag stor del av eftermiddagen på sängen framför tv:n. Har ganska ont i skallen och ordentligt ont i magen. Kristoffer somnade som vanligt på soffan framför Pokémon så honom behöver vi inte stressa med att få isäng ikväll heller. Tror kanske att det blir runt halv nio-tiden. Men just nu ska jag gå och göra välling till honom och sen ska jag titta på Arga Snickaren och sen blir det Grey´s och efter det Off the map om jag inte somnar innan... Så jag får nog fortsätta skriva klart dagens inlägg i reklampauserna eller under tiden Arga Snickaren är.

När jag tänker efter så låg jag faktiskt inte så länge i sängen i eftermiddags, jag fixade ju även i ordning min fina hjärtform med ovan nämnda inköpta saker. Denna formen fick vi av en underbar familj efter att Jonathan gick bort. Då var det en fin ros och blått glaskross eller liknande i. Men jag har fortsatt använda formen med min egen dekoration i efter att "originalarrangemanget" gjort sitt för jag tycker att formen är väldigt vacker och så står den på köksbordet jämte fotografiet på Jonathan.


Den fina hjärtformen med ny fin dekoration!

Jag höll dock på att bli helt tokig när jag skulle lägga till detta fotot för hux flux gick det inte! Blev skitförbannad och jag försökte massvis med gånger, men nix! Sen öppnade jag upp för ett nytt inlägg och där gick det hur jävla bra som helst! Så då gick jag tillbaka till detta inlägg igen och då gick det plötsligt skitbra! Åh, vad irriterande! Och nä, jag gjorde inte fel när det inte gick. För det går inte att göra fel, det är en liten ruta man ska klicka på och det gjorde jag med sen hände fick man upp nån skit jag aldrig tidigare fått upp! Men skam den som ger sig!

Under kvällen kom ytterligare ett irritationsmoment. Jag skulle infoga, sammanfoga (eller vad man nu kallar det) kalendern som finns på Alexanders fotbollslags hemsida med kalendern i min mobil. Och det gick utan direkta problem. Men de (kalendern på hemsidan) har lagt in vissa dagar som om det finns någon händelse hela dagen fast det inte finns det! Och det är bland annat ALLA måndagar som finns! Och om jag ska ta bort det så får jag ta bort en måndag i taget för de har lagt in alla som engångshändelser! Och så har de gjort lite då och då, fattar bara inte varför! Där fick jag för att jag skulle slippa sitta och skriva in alla matcher och träningar! Men det blev väl ganska ok i slutändan. I alla fall fullt fungerbart och ibland får man kanske nöja sig med det...

Men det känns som om det varit lite för mycket irritationsmoment denna onsdagen, så nu hoppas jag det inte blir mer så att jag kan sluta gnälla! Alexander är inte hemma ikväll, hans farbror kom och hämtade honom strax efter klockan sex. De ska till "kycklinggrytan" och titta på fotboll. Kul, för han har ju inte varit på den nya arenan! Och så tycker han att det är väldigt roligt att få göra något själv med sin farbror. De två har alltid haft ett väldigt starkt band emellan sig och det har alltid varit så härligt att se!

I morgon blir det en liten tur till stan. Ska jaga vidare efter en sänglampa till Mr K och så ska jag köpa någon liten sak att lägga i påskäggen. Alexander vill ju bara ha pengar så då är det lika bra att han får det. Till Kristoffer tror jag att jag köper en röd Bakugan-boll. Vet att han vill ha en som är just röd!

Hej min lilla minifis!
Idag har mormor och mamma varit vid din grav. Vi tände ett ljus, satt lite påskliljor och blåbärsris i en vas och plockade bort lite vissna blommor. Så nu är det så fint! Men jag kommer tillbaka på fredag och tänder ett nytt ljus för det vill jag ju alltid göra på fredagar. Jag håller på att leta efter en fin vägglampa till din lilla storebror, jag hoppas att jag kan hitta en i stan i morgon. Mamma sov faktiskt ganska bra inatt, och det var riktigt länge sedan jag gjorde det sist. Så nu får vi hålla tummarna för att det fortsätter i denna stilen så att jag kan få tillbaka lite ork igen. Ikväll är din stora storebror och tittar på fotboll på den nya arenan med er farbror, tror att han tycker det är kul! Men nu ska mamma gå och hälla upp sig en kopp thé så hörs vi igen här i morgon. Mamma älskar och saknar sin lilla minifis så fruktansvärt mycket och jag vill så gärna att allt detta ska vara en ond dröm som jag kommer vakna upp från. Men jag vet att det inte är det, jag kommer inte vakna upp från detta. Du är för alltid borta från mig och det gör så fruktansvärt ont i hela mig...min underbara lilla minifis, du finns för evigt i mitt hjärta och i mina tankar min älsklig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar