tisdag 12 april 2011

Vill ha ny säng!

Sov även denna natten utan tablett. Sov oroligt men inte sämre än tidigare i alla fall så då känns det som om jag kör vidare så här. Men jag är ju så fruktansvärt trött på morgnarna! Men det är ju inte så lustigt, jag sover ju inte så mycket sammanhängande, kommer nog aldrig riktigt in i djupsömnen. Men jag klev upp efter att klockan ringt ett par gånger vid åtta. När den ringde vid sju så gjorde jag som igår, jag gick upp och pratade lite med Alexander och sen gick jag och la mig igen. Alexander märker ju ingen skillnad i alla fall! Han sitter instängd på sitt rum tills det är dags att gå till skolan. Kristoffer vaknade vid fyra-tiden i natt och kom in till oss men somnade om direkt. Men när han ligger i vår säng så sover jag ännu sämre än annars. Men vid åtta var jag så illa tvungen att gå upp. Kristoffer är lite för liten för att själv klara av morgonbestyren och gå till dagis själv! Efter lämning på dagis gick jag hem och ringde min snälla mamma. Hon skulle komma in till mig idag så jag skulle kolla när hon räknade med att komma. Runt tolv-tiden trodde hon. Det var lite saker hon behövde pyssla med hemma innan hon åkte.

Jag tillbringade förmiddagen mestadels framför datorn. Fast jag tittade även på dagens avsnitt av Våra bästa år. Jag såg alltid det innan Jonathan dog, men sen dess har jag inte sett ett avsnitt. Eller rättare sagt så spelade jag alltid in avsnitten så att jag kunde spola igenom dom, för jag orkar sällan titta utan att kunna spola bort det mest ointressanta. Vilket egentligen är hela programmet. Men efter att inte ha sett det på två månader så upptäckte jag att jag typ inte missat något alls...Man kan ju undra varför man tittar på ett program man inte tycker är särskilt bra och där det sällan händer något. Men tänk om jag inte tittar på ett avsnitt och det då händer något? Så det är dumt att chansa...Nä, jag är inte det minsta knäpp! Men jag satt som sagt även vid datorn och kollade framför allt på IKEA:s hemsida på sängar. Vi behöver verkligen en ny säng!

Strax innan tolv kom mamma och hämtade mig. Först åkte vi till kyrkogården, jag hade ju glömt ljuset igår. Så vi gick dit och tände ett ljus för min fina lilla Jonathan. Kom då på att jag ska skicka ett mail till trevliga damen på kyrkogårdsförvaltningen och kolla om de inte kan sätta en bänk på ett visst ställe. Det skulle inte vara några problem sa hon tidigare när vi pratade om det, men att jag antagligen skulle behöva påminna om det! Så det måste jag göra. Jag hade hoppats att det inte skulle ta så många månader tills jorden över graven satt sig så att de kunde så gräs och att man sen inte skulle se exakt vart de grävt. Men när jag tittar runt lite så ser man ganska tydligt vart de grävt gravar som är flera år gamla! Jorden har sjunkt ner lite och gräset har inte tagit sig så bra på alla ställen. Så det är nog bara att vänja sig vid tanken att det kommer synas ett bra tag framöver. Efter ljuständningen hos Jonathan begav vi oss till Coop. Jag behövde handla terassolja och de hade erbjudande på den denna veckan så då är det lika bra att passa på! Efter det åkte vi till IKEA och käkade lite lunch. Jag passade även på att köpa mig en ny kudde. Och givetvis passade jag även på att testligga deras sängar, så nu vet jag exakt vilken jag vill ha! Nu ska jag bara få med mig gubben dit också, får nog bli i morgon. Sen kan vi slänga ut den gamla sängen för gott!

Väl hemma igen så fick snälla mamma lite kaffe och så umgicks hon lite med Kristoffer innan hon körde hem igen. Jag har legat och läst en del i eftermiddags. Alexander gick hem till en kompis direkt efter skolan och är där fortfarande. Lucas ska snart köra dom till parkour-träningen. Vilket han inte alls vill idag. Färjestad spelar ju match och den vill han inte gärna missa, men han har inte så mycket att välja på! Kristoffer gick i däck en stund på soffan innan maten men är nu uppe och igång igen. Men han är så trött så han lär vara i säng innan klockan åtta i alla fall! Kvällen kommer jag tillbringa med min thémugg och tv:n. Först ut är Plastikturisterna och sen är det DH. Plastikturisterna tittade jag lite på förre veckan, kul att se vilka "krav" folk ställer på sina egna kroppar! En hel del skitlöjliga i mina öron och ögon, men säkerligen väldigt viktigt för dom själva. Tur man är olika säger jag bara!

Idag var min älskade sambo på AF och ska dit i morgon igen på en intervju för ett jobb. Tyvärr innebär det jobbet väldigt mycket tid borta och mycket tid för mig ensam med barnen. Men vi får se. Vi får ta en sak i taget. Får han jobbet så får vi ju helt enkelt testa och se hur det går. Jag vet dock inte om jag är redo att vara så mycket själv än, flera nätter i veckan. Men som sagt, vi får ta en sak i taget. Hur eller hur så är det ju ett jobb! Själv måste jag få tag i min handläggare på FK. A-kassan måste ha intyg över vad jag gjort senaste året (föräldraledig och sjukskriven) för att de ska kunna lämna uppgifterna vidare till FK så att de kan räkna ut hur mycket pengar jag ska få... Med andra ord ska FK skicka papper till A-kassan som A-kassan ska skicka till FK... Helt logiskt...Man kan ju tycka att det kunde vara lite smidigare än så, men icke sa nicke! Men vill de skicka papper fram och tillbaka över halva landet så gärna för mig. Bara jag får mina pengar så skiter jag ärligt talat i vilket!

Goseplutten min!
Idag var mamma och mormor vid din grav och tände ett ljus. Det ljuset jag skulle tänt igår men glömde ta med mig. Ja, jag vet! Slarvigt! Men det är lätt att glömma när man är ledsen och trött. Men då fick jag ju gå till dig idag också! Mamma har varit och kollat på nya sängar till mamma och pappa idag. Tror de blir kalassköna. Tror du skulle sovit gott hos mig i dom. Fast du sov ju som en liten gris hos mig i denna gamla skruttsängen också! Du brydde dig inte så mycket vart du sov egentligen! Du var lätt på det sättet, var du trött så somnade du. Var många småbarnsföräldrar som var avundsjuka på det kan jag tala om! Och så tror jag helt klart att de var avundsjuka för att du var så himla söt, min fina lilla Jonathan. Mamma älskar dig och mamma saknar dig. Pappa älskar dig och saknar dig också. Och givetvis dina bröder, de älskar dig och saknar dig också! Tror nog även Busan gör det, fast kanske inte hennes päls, men hon ligger ofta i din säng och sover...Och det får hon göra, för då känns den inte lika fruktansvärt tom...Men det är ju du som skulle ligga där min älskade son....men det kommer du aldrig mer att göra. Mamma bäddade ju ner dig ordentligt för sista vilan i den fina vita lilla kistan, full av gosedjur och med ett kort på de tre killarna Nilsson!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar