lördag 23 april 2011

Påskafton

Även denna natten har gått bra, så det verkar som om det kan hålla i sig! Fick även lite sovmorgon idag. Mr K vaknade halv åtta men var helt nöjd efter att ha gosat lite och efter jag satt igång Shrek (den sista av dom vad den nu heter) så vi behövde inte kliva upp förrens klockan var halv tio! Sen var det dags för att göra oss i ordning. Även denna dag åkte vi och handlade lite. Vi behövde fylla på lite i mat och dryckes-förrådet och så behövde jag byta ut blommorna på köksbordet. Blev en riktigt stor fin bukett med rosor denna gången och en lite mindre bukett med påskliljor. Sen var det bara till att åka hem och fixa lite mat. Kokt ägg, sill och nypotatis, inte fy skam! Sen tog jag bort presenningen från utemöblerna och ställde dom i ordning. Både golv och möbler behöver dock tvättas och oljas, men det får helt klart bli en annan dag! Sen tog vi oss en tur till Revsudden för att titta på stugan som svåger med familj har köpt. Den kan nog bli fin när de är klara med lite fixande och donande. Sen åkte vi ner till Kolboda för lite middag med mina föräldrar. Nu kanske ni undrar vad som hände med Alexanders flickvän som skulle varit med oss idag. Men hon blev dålig sent i går kväll så hennes mamma kom och hämtade henne. Tråkigt, för hon är så mysig! Men vi hade en fin dag i alla fall! God mat fick vi och så lite glass på det. Runt halv åtta åkte vi hem igen.

Ikväll har vi inte gjort så mycket. I går kväll efter att K somnat så spelade Alexander, Flickvännen, Lucas och jag Buzz Jungelparty och hade riktigt skoj! Men ikväll har vi inte riktigt haft ork till något särskilt. Jag har betalat in entréavgiften för Alexander till nästa helg. Då är det Fairycon "konvent" här i Kalmar och det är allt han tänker på just nu! Han hoppas ju givetvis på att det kommer säljas Cosplay där för då slipper han ju skicka efter! Det är då ett konvent om Japanska saker som Manga och dylikt. Cosplay är korkade och enligt min mening, meningslösa "utklädningskläder" men för honom är det en nödvändighet! Skit bara att de ska vara så dyra! Men själva "konventet" är inte dyrt. 100 kronor för två dagar, det tycker inte jag är farligt! Första gången något sånt här arrangeras i Kalmar. Och för Alexanders skull hoppas jag verkligen det blir lyckat och att han kommer att få roligt! Han ska gå dit med en klasskompis storebror, en kille som också han tränar PK tillsammans med Alexander. De två verkar trivas riktigt bra tillsammans!

Snart blir det nog sängen. Ska kanske kolla på gårdagens avsnitt av Trådgårdsfredag innan jag släcker lampan för att sova. I morgon blir en rolig dag, fast samtidigt väldigt jobbig känslomässigt. Jag ska träffa mina gamla grannar, syskonen L & F. F har jag ju träffat mycket senaste dryga halvåret med L har jag inte träffat på flera år, bortsett från på begravningen men då hann man ju inte prata något. Så jag och K ska gå hem till F i morgon förmiddag och så får vi se hur länge vi blir kvar där! Men det kan nog bli ett tag... Funderar på om jag ska ta med ett fotoalbum så att L får se lite fler bilder på framför allt Jonathan. Åh, det ska bli så härligt att träffa henne igen! Idag hade jag ju planerat in att träffa en gammal klasskamrat som också är från Kolboda. Men hon och hennes familj har haft en fruktansvärt jobbig influensa nu så jag vågar inte chansa. De har varit kräkfria ett par dagar nu men det hjälps inte. Jag har definitivt ingen energi att lägga på sjukdomar nu också, det räcker med elände ändå! Men vi kommer att träffas lite längre fram när de ska till stugan igen, för då är det inte så långt! Och det ska bli så härligt att träffa även henne, det är ännu fler år sedan vi sågs sist. Om man bortser från ett snabbt möte inne på CityGross förra eller förrförra sommaren, kommer faktiskt inte ihåg vilken av somrarna det var! Men det är ju inte så lustigt, jag kommer ju inte ihåg någonting längre...jobbigt!

Nähä, nu ska jag gå och dricka en shake till kvällsmat, känner mig lite hungrig. Sen väntar en date med kudden!

Finaste goaste lilla Jonathan
Idag har jag tänkt så mycket på dig min älskade lilla ängel och det gör så ont i mammas hjärta och hela min kropp när jag tänker på att jag aldrig någonsin kommer att få hålla dig i min famn igen. Aldrig någonsin får gosa mer med dig. Jag vill, jag vill, jag vill ha dig tillbaka! Men det hjälper inte hur mycket jag än vill det. Jag kommer aldrig någonsin att få dig tillbaka...min älskade finaste goaste lilla Jonathan. Mamma älskar dig av hela sitt hjärta och hela sin själ. Nu och för alltid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar