måndag 18 april 2011

Ensam och övergiven!

Natten som gick var lite orolig. Jag var yr i skallen. Varje gång jag vände mig om i sängen så blev jag så yr att det kändes som om jag skulle svimma. Riktigt läskigt faktiskt. Jag får ju lätt blodtrycksfall om jag reser mig fort, men nu låg jag ju ner hela tiden! Men det är väl kanske kroppens sätt att reagera på allt. Men jag tog lite sovmorgon i alla fall och gick upp strax innan nio. Sen gjorde jag mig i ordning och så åkte vi och handlade lite mat. Vi åkte till Citygross och där har jag inte varit på ganska länge. Tycker bättre om Coop och Maxi i och med att man kan köra självscanning där, men de ska faktiskt börja med det på Citygross också! Troligtvis nån gång i maj. Väl hemma igen så satte Lucas igång med lunchen och jag satte mig på golvet och lekte lite med Kristoffer och hans bondgårdsdjur. Vid två-tiden kom Lucas bror hit och då blev det lite bus för Kristoffer! Men redan vid halv-tre så behövde de åka. Lucas skulle ju åka med sin bror till Lidingö där de bor och hämta saker som de ska ha i sin nya sommarstuga.

Anna kom lite innan fyra tror jag klockan var. Jag började med maten. Kyckling, bulgur och massvis med frästa grönsaker. Jättegott! Sen städade jag av köket och så gick vi in i Kristoffers rum. Halv sex fick jag rycket att möblera om hans rum! Det skulle ha gjorts på samma sätt om Jonathan hade fått leva vidare och flytta in i sin lilla storebrors rum också. Så nu kände jag att jag gör det så är det gjort. Då slipper han ligga med sängens huvudände vid sidan av fönstret och få drag när man har öppet i sommar och slipper även ljusstrimman som blir när det är öppet. En timme senare var vi färdiga och det blev jätte-bra! Kristoffer var helnöjd. Han skulle flytta sängen helt själv, och han drog och han drog, men det gick inte helt bra. Strax innan sju har han fått tänderna borstade, blöjan bytt, pyjamasen på och välling i magen. Då kom nästa besökare, min vän M, så Kristoffer hann träffa henne ett par minuter innan det var dags för sängen. Han var visst trött för han somnade på ett par minuter! Sen gick vi och satte oss i köket och drack thé. Alexander hade jag skickat iväg på cykel till fotbollsträningen klockan halv sju till åtta. Det är skönt nu när de kan vara på Berga IP igen för dit kan han cykla själv.

När han kom hem lite efter åtta så fikade vi lite och sen duschade han och försvann in på sitt rum som vanligt. Vi fortsatte att snacka och dricka thé, Anna stannade till nio-tiden men M stannade till lite efter elva. Vi satt och pratade både allvar och lite skvaller. Pratade lite om Jonathan och då rann det lite tårar, men det är skönt att prata om honom i alla fall. Det behöver jag göra, fast det är inte alltid det känns bra. Men med finaste M går det nästan alltid bra att prata om honom. Hon känner ju både mig och mina barn så himla väl! Det var så skönt att ha sällskap ikväll. Lucas kommer ju inte hem igen förräns i morgon eftermiddag så jag hade fasat lite för att vara ensam. Men nu blir det lagom att skriva lite här och sen gå och lägga sig i sängen och försöka sova. Inatt måste jag dock klara mig utan både insomningstablett och lugnande tablett. Insomningstabletten går det oftast bra utan och oftast även utan lugnande. Men om jag känner oro så tar jag ibland en lugnande för den hjälper mig ju också att slappna av och få lite bättre sömn. Men jag vågar inte ta någon av dom när jag är själv hemma på natten med barnen för jag kan sova riktigt hårt då och inte höra Kristoffer alls om han vaknar och är ledsen. Så jag hoppas det går bra i alla fall! Satt faktiskt och funderade på att skita i och skriva ikväll och vänta tills i morgon bitti i stället, men det funkade ju inte! Sen jag började skriva här har jag inte missat att skriva en enda dag och det tänker jag inte börja med nu heller! Men det kanske inte blir lika långt idag och jag kommer inte att orka kontrolläsa innan jag trycker på "publicera inlägg" så eventuella stavfel bjuder jag på idag! Men nu så ska jag gå och lägga mig!

Sötaste lilla Jonathan!
Inatt är mamma själv hemma med dina syskon för första gången på bra länge. Är lite orolig för hur det ska gå, men förhoppningsvis så kommer det att gå bra. Ikväll har jag möblerat om i Kristoffers rum. Precis så som det var tänkt att det skulle se ut när du skulle flytta in där. Fast då skulle Kristoffer ligga i Alexanders gamla loftsäng och du ligga i utdragssängen under. Men så blev det ju inte nu. Jag öppnar ofta din garderobsdörr och tittar och känner lite på dina kläder. Ungefär varje gång jag ska ta fram kläder till Kristoffer. Högs upp i din garderob ligger din fina röda body med Barba-familjen på som du fick i julklapp. Du var så himla söt i den! Kristoffer fick ett paket av mig idag. Han har tjatat sen igår att han också vill fylla år och få paket. Och vi hade ju ett paket som låg i min garderob som han skulle fått när du fyllde år om han blev ledsen för att han inget fick. En handduk med Cars motiv på och han blev överlycklig! Han la sig på golvet på handduken och rullade in sig i den! Sen stoppade vi den i tvättmaskinen så att den blir mjuk och fin så att han kan använda den nästa gång han ska duscha. Men det kändes ganska ledsamt att ta fram paketen och ge honom den. Jag har många gånger tittat på den och tänkt på dig min älskling. Jag älskar dig och jag saknar dig något så otroligt mycket, min sötaste lilla Jonathan. Du finns för alltid i mitt hjärta...

1 kommentar:

  1. Usch, vad otäckt med yrseln. Kanske är som du skriver, kroppen sätt att reagera på allt. Men händer det fler gånger ska du nog kolla upp det. Ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera