tisdag 3 maj 2011

Besked om stenen idag!

Även denna dagen har varit jobbig, men den har i alla fall känts lite bättre än gårdagen. Mycket tack vare ett telefonsamtal från barndomsvännen L. Hon ringde mig i förmiddags efter att jag lämnat Kristoffer på dagis och vi pratade i 2,5 timmar. Det var väldigt länge sedan jag pratade så länge i telefonen, med en och samma människa! Men så är det också väldigt länge sedan som vi pratade med varandra. Så vi avhandlade väl ungefär allt mellan himmel och jord! Efter samtalet så fixade jag lite lunch. Riktig lyxvariant. Billy´s Panpizza... Samtidigt som jag äter den kollar jag min mail. Igår mailade jag nämligen begravningsbyrån för att höra om de visste något mer om när gravstenen ska sättas på plats. Och idag fick jag svar. Den har tydligen kommit till kyrkogården nu och kommer att monteras på torsdag eftermiddag! Och jag längtar till torsdag eftermiddag, för då ska vi gå dit och titta på den. Samtidigt fasar jag för torsdag eftermiddag, när vi får se Jonathans fina namn skrivet på stenen tillsammans med år och datum han föddes och dog. Sen blir det till att köpa kantstenar och fixa i ordning rabatten med alla stenar och de fina blommorna jag fick igår.

Efter lunchen så blev det en dusch. Idag kändes det ganska ok och det var väl tur för nu var det ju ett par dagar sen jag sist duschade. Sen blev det lite läsning i sängen och i övrigt har jag inte gjort mycket alls idag. Vi har nyss avslutat middagen och jag har städat undan köket efter den. Nu sitter Kristoffer i badkaret och Lucas kollar honom. Men jag tycker att det är jobbigt när han badar även om jag inte är där. Det räcker liksom med själva vetskapen att han är i badkaret. Men han blev så glad när Lucas frågade honom om han ville bada, Jaaa, jaaaa, baaadaaa!!! Då mår man ju ännu sämre, för då kommer det dåliga samvetet att man nekar honom detta så ofta och han tycker ju det är så kul! Men vad sjutton kan jag göra, jag klarar ju inte av det och det är ju inte alltid Lucas är hemma när det är duschdags och det är inte alltid han heller orkar med den delen.

Så nu sitter jag och väntar på att han ska bada färdigt för sen är det mitt jobb att smörja in honom. Det märks att det närmar sig sommaren nu för hans utslag är mycket bättre, men det gäller ju att inte sluta för det för då blir det snabbt sämre igen. Efter insmörjningen blir det nog kvällsrutinerna och sen göra en kanna thé för sen väntar tv-soffan! Plastikturisterna är först ut och sen blir det DH tätt följt av Cougar Town. Samtidigt som DH går ju även House, så det får jag spela in. Sen är tanken att det inte blir en så sen kväll för igår hann klockan bli närmare tolv fast jag sa att jag skulle lägga mig relativt tidigt! Men det går ju inte alltid som planerat!

Hej min goseplutt!
Idag fick mamma besked om att de ska sätta upp din fina gravsten i övermorgon. Och sen ska mamma göra det så fint så fint! Just nu sitter din lille storebror i badkaret och leker och gapar för full hals! Mamma tycker att det är otroligt jobbigt att höra alla ljuden från hans bad, för då saknar mamma dig extra mycket Men han tycker ju att det är så kul att bada, och det gjorde ju även du. Framför allt så tyckte ni ju så mycket om när ni fick bada tillsammans! Det var nog bland det bästa du visste! Tyvärr blev det ju också det sista du gjorde... Mammas fina lilla goseplutt, jag älskar dig mer än livet självt och saknaden efter dig är större än störst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar