fredag 13 maj 2011

Lugnare tempo idag!

Denna dagen har helt klart hållit ett lugnare tempo än gårdagen som var full av sysslor från morgon till kväll! Jag var lite seg i morse och som vanligt vaknade jag tidigare än jag tycker behövs och kunde inte somna om. Tankarna är ju som värst då... Kristoffer var tydligen väldigt trött idag för han klev inte upp förrän klockan halv tio! Och det var ju bra att han kom upp då för lite efter tio fick vi besök. Dt var M med hennes två barn som kom för lite fika och lek. Och lektes gjorde det! Hoppades en hel del på studsmattan och lektes massor med djur och bilar. Lite lunch hann vi också med utöver fikan. Strax efter att dom åkt hem så kom Alexander hem från skolan, så då fick han äta lite mellanmål. Efter det åkte vi till kyrkogården, det är ju fredag! Men idag tände jag inget nytt ljus för det jag tände i onsdags brann fortfarande. Men jag satte dit den fina ängeln jag köpte och som jag lackade igår. Och den blev så fin där! Tog även bort en vas med vissna blommor. Sen åkte vi vidare till Gamestop för Alexander skulle köpa ett spel och sen gick vi in på Coop. Lördagsgodiset skulle inhandlas och även helg-läsken. Men det blev som vanligt en hel del annat också för maten här hemma har en tendens att ta slut... Sen blev den en snabbtur till Party-butiken vid Baronen för även här skulle Alexander handla nåt.

Väl hemma igen så satte sig mannen i soffan och tittade på ishockey. Lagade mat gjorde han i första periodvilan och så åt vi i andra. Funkade bra! Själv läste jag lite och så har jag plockat undan lite. Nu kör jag en maskin tvätt - igen! Och en till är klar att köras i morgon! Kristoffer fick vara med Alexander och spela lite tv-spel så han var nöjd och glad! Annars har det inte hänt mycket idag faktiskt. Dock blev Alexander väldigt besviken idag och gubben och jag blev klart irriterade på yrkeschaufförer som inte gör sitt jobb på ett korrekt sätt! Alexander har ju beställt en Cosplay från Kina som skulle levereras av DHL. Så idag kom det ett brev med posten till Alexander från DHL. Kul, tänkte vi, nu blir han glad! För vi utgick ju från att det innehöll en paketavi, men så var inte fallet. Det var en lapp från DHL om att de försökt lämna ett paket till oss men att ingen var hemma. Saken är bara den att detta skulle gjorts i onsdags enligt lappen och då var vi hemma HELA dagen!! Och inte hade de ringt heller! Och på lappen hade de inte heller skrivit vilken tid de varit här vilket de ska göra! Men felet är egentligen inte DHL:s fel. Om de har många leveranser så lejer de ut en del till lokalt taxibolag, vilket var gjort i detta fallet. Så det är alltså taxichauffören som gjort fel! Men han är ju också yrkeschaufför så det är därför vi blev irriterade på just den kategorin. Och min sambo kör ju för just DHL så han är väl bekant med vilka rutiner som gäller... Så nu får en besviken Alexander vänta till på måndag innan han får sin dräkt! Vi hade hoppats på att det skulle ligga på terminalen i stan, för då hade vi ju kunnat åka dit och hämta det. Men det ligger på terminalen i Växjö... Så nu vet Alexander att han skulle fått den redan i onsdags men måste nu vänta till på måndag! Retligt! Och så ska vi få gäster i helgen och jag vet hur mycket han ville visa dom dräkten!

Kvällen fortsätter nog framför Så ska det låta. Ska fixa lite god dessert. Normala fall äter man kanske desserten ganska direkt efter maten, men jag tycker oftast det är godare att vänta till kvällen och ta den då med en god kopp thé. Ikväll blir det färska jordgubbar, kiwi och mango (i mitt fall även färsk ananas) nedskuret till en liten fruktsallad och sen toppas den med vispad grädde blandad med krossade maränger! Smakens! Ikväll hoppas jag att jag ska komma ihåg att titta på Trädgårdsfredag, har en viss tendens att glömma bort det! Har sett två avsnitt av denna säsongen och det är nog avsnitt sex som visas ikväll. Sen tror jag det blir en ganska tidig sänggång, för jag är ganska trött. Och i morgon ska jag bege mig in till stan en sväng på förmiddagen för att kolla på lite shorts till Kristoffer.

Mammas älskade lilla ängel!
Idag skev en vän till mig på FB att du busat för fullt där uppe i himlen för vädret här nere har varit väldigt omväxlande! Sol, regn, moln och blåst om vartannat! Men då har ju du haft roligt och det är det som är viktigast! Idag är det åter fredag. Exakt denna tidpunkten för 13 veckor sedan lyfte jag upp din livlösa fina lilla kropp i min famn och sen släppte jag inte taget om dig på flera timmar. Jag förstår fortfarande inte hur jag lyckades släppa taget om dig, jag trodde inte det skulle gå. Men jag la ner dig på skötbordet och klädde på dig dina fina kläder och sen la jag ner dig i barnvagnen personalen tagit fram till dig. Sen gick jag hem, utan en väldigt stor bit av mitt hjärta. För den delen har mammas älskade lilla ängel med hos sig i himlen! Mamma älskar dig och saknar dig, lika mycket idag som igår och lika mycket som i morgon. För alltid och för evigt är du min älskade lilla ängel...

Den fina ängeln som sitter hos Jonathan

Storebror och mellanbror hos lillebror.
Mina underbara älskade killar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar