onsdag 11 maj 2011

Tremånadersdagen

Inatt har jag haft sjukt ont i min hand. Jag fick ju en smällfet jäkla blåsa igår och i natt har den svullnat något extremt. Fick gå upp flera gånger och sticka hål med en nål och tömma ur. Och under natten så började det även bli infekterat. Alcogel och xylocain, men det hjälpte inte! Så större delen av denna dagen har jag varit tämligen handlingsförlamad för jag kan ju knappt göra något alls med vänsterhanden! Men under kvällen så har det blivit klart bättre!

Idag hade vi utvecklingssamtal med Alexander och en av hans lärare och det gick bra. Klart över förväntan med tanke på omständigheterna så jag är väldigt stolt över honom! Efter det var det en sväng hem för lite lunchintag och sen hämtade min mamma mig. Vi tog en tur in till stan och jag köpte den svarta stenkatten jag ville sätta hos Jonathan och så köpte jag även en jättefin bukett med några små liljor i orange. Jag hittade även en väldigt fin ängel som jag hoppas ska kunna sitta på sockeln till gravstenen. Den såg ut som en pojke, de flesta ser annars ut som flickor tycker jag! Men jag måste lacka den först! Sen gick vi till en leksaksaffär och köpte en studsmatta till killarna. Vi fick gå och hämta bilen och så hjälpte killen till att lassa in den! Efter det svängde vi förbi AF för jag behövde lämna in ett papper och sen var det en tur på Frukthuset. Sen åkte vi till kyrkogården. Mamma hade ju inte sett vare sig gravstenen eller rabatten och hon tyckte det var väldigt fint! Jag satte ihop ett par av blommorna i en vas och så satte jag mina nya fina blommor i en vas. Satte även dit den fina svarta katten. Sen gick vi förbi min farmor/farfars grav och mormor/morfars grav också och kollade hur blommorna såg ut och de var fortfarande fina! Sen åkte vi till Coop och handlade lite mat. Hade även planerat att inhandla en ogräsupptagare som man kan stå upp och arbeta med, men den jag ville ha var slut och den de hade tyckte inte jag verkade så bra. Tyvärr var den slut även på Blomsterlandet. Men jag har inga som helst planer på att ta upp fler maskrosor för tillfället, så de hinner väl få in nya snart hoppas jag!

Väl hemma igen så packade vi ur bilen och sen åkte lilla mamma hem till sitt. Jag satte igång och packa upp och sen kom Anna. Alexander cyklade iväg till sin fotbollsträning och vi satte igång med att montera studsmattan. Lucas fick varva monterandet med matlagning och när maten var klar tog vi en paus. Sen var det bara på att igen! Och Kristoffer blev överlycklig är det var klart så att han kunde börja hoppa! Alexander kom ut och hoppade han också så fort han kom hem. Men det blev inte så lång hoppstund för Kristoffer behövde ju komma i säng! Nu är Kristoffer i sin säng och jag, Anna och Alexander tittar på Arga Snickaren. Ja, jag sitter ju och skriver också... Strax är thét klart och det ska bli gott! Sen är det nytt avsnitt av Grey´s Anatomi och efter det följer Off the map. Och det känns bra att det är mycket bra program på tv ikväll för annars hade det nog inte gått så bra idag. Det är ju idag tre månader sedan min älskade lilla Jonathan lämnade oss...

Tre hela månader. Och en timme. Och en minut. Jag kan inte begripa det. Det känns fortfarande helt overkligt. Som ytterligare påminnelse kom även räkningen på gravstenen på posten idag så vi blev 15 000 kronor fattigare... Men stenen var värd vartenda öre, för den är så vacker! Och bara det vackraste är gott nog åt min älskade lilla ängel! Det var nog bra att jag har haft fullt upp idag, för annars hade det antagligen känns riktigt pissigt. Men när jag är sysselsatt så hinner inte tankarna slå rot riktigt och vissa dagar klarar jag inte riktigt av alla tankar som kommer. Idag var nog en sån dag. Men ibland är det så att när jag lägger mig efter en sån dag så kommer tankarna i turbofart och då är det inte något att göra åt. Det enda jag kan göra är att gå upp igen om jag inte kan somna. Det blir ju bara ännu värre om jag ligger kvar och försöker sova när det ändå inte går. Men jag hoppas att jag kommer kunna somna ikväll efter en dag full med sysselsättning. Håller tummarna för det i alla fall!

Älskade lilla ängel!
Idag har det gått tre månader sen du blev en ängel. Grattis på tremånaders ängeldagen! Fast jag önskar ju så mycket att du inte var en ängel utan att du fick vara hos mig och resten av din familj istället! Jag kan inte för mitt liv förstå hur jag har kunnat klara av tre hela månader utan dig! Det är helt obegripligt! Mamma och mormor var vid din grav idag och mormor tyckte att du fått det så fint! Även idag var det väldigt svårt för mig att lämna din fina grav. Idag har vi inhandlat en studsmatta till dina älskade bröder och de blev jätteglada! Men när jag satt och tittade på när dom hoppade så kände jag hela tiden att det var en liten kille som saknade, en liten kille som också skulle tyckt att det skulle varit roligt att hoppa! Men det är ytterligare en sak som du aldrig någonsin kommer att få göra. Fast jag skulle tro att du och dina ängelkompisar hoppas för fulla muggar på alla molnen! Idag känns saknaden så fruktansvärt stor. Jag älskar dig min lilla ängel! Nu och för alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar