söndag 29 maj 2011

Morsdag...

Har haft en lagom rolig natt. Gick och la mig vid halv tolv, vid ett hade jag fortfarande inte somnat så då tände jag lampan och läste. Klockan två gick jag upp och åt lite och sen la jag mig och fortsatte läsa och lite efter tre somnade jag äntligen. Så när Kristoffer vaknade var jag inte helt pigg om man säger så. Klockan var halv sju så då gick jag bara upp och satte på den filmen han ville se. Sen gick jag och la mig igen så när Kristoffer blev hungrig fick Lucas gå upp! Själv gick jag upp vid nio. Fick två morsdagspresenter av mina fina killar! En ny stegräknare och denna verkar faktiskt kunna räkna! Och så fick jag kakao-bodybutter som är så härlig och luktar så gott! Så efter att jag och Kristoffer duschat smörjde jag in mig med min nya kräm så hela jag luktar choklad!

Kunde idag konstatera att det var den andra morsdag på tre år som jag inte var så glad. Förra året var bra men året dess för innan var inte så kul. Vi hade ju då försökt att bli gravida i över 18 månader och på morgonen av morsdag fick jag min mens. Tack för den jävla morsdagspresenten då liksom! Men det var också den sista för ca 12 dagar senare blev lilla Jonathan till!

Idag har min dator fortsatt att stänga av sig självt med jämna mellanrum när jag spelar. Så nu måste jag verkligen inhandla en kylplatta innan det är för sent! Det får bli ett stop vid NetOnNet på vägen till Kolboda i eftermiddag. Annars har vi inte gjort mycket idag under förmiddagen och mitt på dan. Jag har då suttit och spelat en del men när datorn behövt svalna har jag läst. Kristoffer har spridit ut ALLA sina bilar i vardagsrummet, och det är inte några! Men idag var han duktig när jag sa till honom att börja städa så kommer jag och hjälper dig snart. Först ville han inte med då frågade jag om han ville att jag skulle slänga dom och det ville han inte så då började han städa! Men jag hjälpte honom lite också. Han har även idag varit utan blöja från nio till ett med bara en väldigt liten olycka precis på slutet. Men det var bara kallingarna som blev lite blöta, ingenting längs ben eller golv. Så då fick han ett nytt klistermärke men sen blev det blöja på för vi skulle iväg.

Vid halv två åkte vi till kyrkogården. Men vi åkte inte till den vid slottet utan Lucas satte blommorna till sin mamma i minneslunden på "vår" kyrkogård istället. Det är ju fördelen med minneslundar, man kan ju välja vilken man vill! Sen gick vi förbi Jonathans grav också för Kristoffer hade hittat en helikopter i plast som var Jonathans och den ville han sätta vid graven. Det hade även satts dit en vas med fina blommor som jag senare under eftermiddagen fick reda på var min svägerska som gjort. Tittade lite på fiskarna gjorde vi också, men det började stänka regn så vi ville inte stanna så länge ifall det skulle komma ett skyfall! Sen åkte vi till NetOnNet och inhandlade ovan nämnda kylplatta. Den jag hade sett på nätet som verkade bra var så stor och klumpig i verkligheten så det blev en annan. Denna kan man ställa fläkten i två lägen och så kan man ställa benen i tre lägen för olika vinklar. Blir nog bra! Sen åkte vi söderut. Jag sa till Kristoffer att han gärna fick somna på vägen ner om han ville och det gjorde han ganska omgående. Väl framme i Kolboda väcker jag honom och så går vi in! Efter en liten stund kom min bror och hans familj. Med sig hade de även sin söta hund. Men Kristoffer är ju lite rädd för hundar, men det brukar gå bra efter ett tag. Så även idag. I början vågade han inte klappa henne men sen både klappade och matade han henne! Hon är ju så lugn och snäll den hunden, trots att hon bara är knappa året gammal! God mat fick vi och sen blev det även tårta. Min yngsta brorsdotter fyllde ju år förra helgen men då var inte dom hemma så vi firade även henne idag. Av oss fick hon inträde till Leo´s och en pysselbok med prinsessor, precis som hon hade önskat sig! Vi stannade till lite efter sex och sen körde hemåt igen. Men vi fick stanna till en snabbis på ICA och handla ett par saker, men sen körde vi hem!

Så nu sitter vi här. Jag vid min dator. Lucas vid sin. Alexander vid sin. Och Kristoffer sitter i min säng och tittar på Lillefot. Den är på vhs och vi har bara video i sovrummet så då får han sitta där! Men jag tror att han tycker det är ganska mysigt att få sitta själv också. Klurar lite på vad kvällen har att erbjuda, men det är väl inte mer än nån annan söndag. Brothers and Sisters klockan åtta, men annars tror jag inte det är något alls! Får se om jag kanske tar en koll i filmbiblioteket och se om jag hittar något intressant! Annars finns det kanske viss risk att det blir tidig sänggång, för det skulle ju jag verkligen behöva efter förra natten! Väntar också svar från en vän om hur vi ska göra i morgon. Vi ska träffas så att barnen får leka och vi prata men vi har inte bestämt mer detaljerat än så! Kan ju kanske vara bra att ha nån ungefärlig tid och plats också! Kristoffer ska snart få sin välling och göras i ordning för sängen och sen ska jag bänka mig framför tv:n.

Underbaraste gullungen min!
Idag har det varit mors dag. Min första morsdag utan dig. Det har hittills gått ganska bra men sorgen har funnits där hela tiden, men hållt sig lite i bakgrunden. Idag var vi hos dig igen. Kristoffer hittade den lilla plasthelikoptern du fick på InterSport innan jul och han ville att du skulle ha den på din grav. Och igår var din moster hos dig och satte en fin bukett blommor! Vi satte även blommor i minneslunden till fina farmor. Men henne fick ju du aldrig träffa, för hon gick bort för snart tre år sedan. Men du har ju fått träffa henne nu i himlen istället! Sen har vi varit hos mormor och morfar och där var även dina fyra kusiner så det var full rulle mest hela tiden. Men det var ju en liten kille som saknades, nämligen du min älskade underbara gullunge! Mamma älskar dig och mamma saknar dig så mycket det går, ända till månen och tillbaka igen. Mina alldeles egen ängel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar