söndag 15 maj 2011

Härlig dag!

Åh, nu (kl 23) är ungarna i säng efter en lång och intensiv dag! Jag sitter här och skriver lite innan jag ska gå och lägga mig. Men vi tar det från början!

Vaknade klockan fem i morse, vilket inte var särskilt kul med tanke på att jag somnade klockan ett på natten efter att ha tittat på melodifestivalen. Och som bekant har jag väldigt svårt att somna om när jag vaknar så tidigt, tankarna far iväg och ofta är de väldigt jobbiga. Ganska hemska är de ofta då också. Men jag lyckades somna till en halvtimme ungefär vid sjutiden. Så idag har jag varit tämligen trött! Men i morse klev jag i alla fall upp och drack lite frukost. Klädde på mig och gjorde mig i ordning. Vek i hop kläderna som hängde på sträcket och la in dom i respektive garderober. Igår sa Lucas att vi kunde åka till IKEA idag på förmiddagen för jag vill köpa ny kontorsstol. Så jag väntade på att vi skulle åka. Men då kommer puckot på att han inte känner för det idag! Och att åka själv blir ju lite problematiskt då jag inte äger ett körkort. Och ta bussen gick inte av två anledningar. Första var att det inte är så lätt att få med sig kontorsstolar med på bussen hem och andra anledningen var att tiden helt enkelt inte räckte till. Vi skulle ju få besök idag! Min älskade vän J och hennes familj från fel sida landet! Så jag får helt enkelt skjuta upp IKEA till en annan dag...Jag satt en stund vid datorn och såg superfina kattungar på Blocket. Jag skickade ett mail till dom att vi var intresserade för Kristoffer ska ju antagligen få en egen katt när han fyller år i sommar. Men de var redan tingade! Så nu får vi kolla vidare!

Under förmiddagen förberedde jag köttfärssåsen så att när gästerna kom vid 13.20 så sattes pastavattnet på. Det var så skönt att få träffa J igen! Hon skulle ju kommit på begravningen men åkte på en grym bihåleinflammation med feber, vilket inte gjorde det direkt lämpligt att sätta sig i en bil och köra tvärs över landet själv! Nästa gång de skulle komma var i påskas, men då får hon och sönerna magsjukan! Men nu blev det äntligen av och som vi båda har längtat efter detta! Tack vare förberedelserna blev lunchen snabbt klar och uppäten. Sen var det fri lek som gällde för ungarna! Och även denna gång lekte de helt kanon alla fyra mest hela tiden! Det var knappt något tjafs alls vilket är lätt otroligt, för de känner ju knappt varandra! De har ju bara träffats fyra gånger på ett år och innan dess inte alls! Första gången var för knappt ett år sedan, andra gången under sensommaren, tredje gången vid nyår och så idag. Men redan första gången de träffades fungerade de så himla bra ihop! Hennes stora kille är två år yngre än Alexander och hennes lilla kille är ett år äldre än Kristoffer. De lekte lite inne och lite ute. Inne har de mest lekt med lego och ute har det studsat en del på studsmattan. Men de har även fått med sig pappor på lite fotboll. J och jag satt mest vid köksbordet och snackade en massa om allt och inget. På eftermiddagen så fikade vi lite och efter det tog J och jag en sväng till kyrkogården, för hon ville ju givetvis se vart lilla Jonathan ligger begravd. Men hon vill ta en ny sväng i morgon så att hon får sätta dit en blomma också och det är helt ok för mig, jag kan nog inte vara där för ofta tror jag! När vi kom hem igen så var det snart dags för middag. Lucas hade marinerat ytterfilé som han grillade och till det hade vi potatis, morötter, rödbetor, svamp och lök i ugnen. Till detta serverades kalla såser. Supergott! Och som vanligt när denna typen av mat lagas så äter jag ju lite för mycket! Men det är lätt hänt när man får så god mat serverad!

Efter att middagen var avklarad och avdukad så blev det lite grillning av marchmallows vilket är himla sött men ändå så gott! Ungarna fortsatte att leka hela kvällen lång. Klockan åtta så bänkade sig männen i soffan för att titta på ishockey-finalen och J och jag satt kvar i köket och drack lite thé och fortsatte att prata. Vi har ju så himla mycket att prata om! Jag kan fortfarande inte riktigt smälta att det efter sjutton år kan kännas som om det var igår vi träffades! När vi träffades i juni förra året hade det alltså gått hela sjutton år sedan vi träffades sist, men det märks verkligen inte! Och då har det ju hunnit hända hur mycket som helst i bådas liv så det finns ju lite att prata om! De stannade tills klockan var strax innan elva och då var Kristoffer fortfarande vaken och på helt ok humör. Jag vet inte när han senast var uppe så länge! Men de kommer tillbaka i morgon klockan nio, fast då utan mannen/pappan för han ska jobba. Men på eftermiddagen i morgon åker de hem igen, tillbaka till fel sida Sverige. Men de kommer tillbaka redan om en månad! Men efter att de åkt så fick Kristoffer sin välling och sen gick både han och Alexander och la sig. Skulle tippa att Kristoffers huvud knappt hunnit landa på kudden innan han somnade! Så nu är vi tillbaka där jag började, jag sitter som sagt här och skriver. Trött är jag fortfarande! Så nu ska jag strax gå och lägga mig. Innebär att jag inte orkar kontrolläsa dagens inlägg!

Hej gullegosen!
Idag har vi haft besök av mammas gamla kompis J och hennes goa familj. Mamma och J var och tittade vid din grav men hon vill åka tillbaka i morgon för att sätta en bukett blommor och det är ju helt ok för mammas del. Mamma kan ju inte vara hos dig/vid din grav för ofta! Känner någon lustig form av lugn där, samtidigt som det smärtar något fruktansvärt. Men det är, jag tror att rofyllt är ordet jag söker, vid din grav. Alla fyra killarna har lekt jättebra och trivts bra tillsammans. Men det var en femte liten kille som saknades, nämligen du min fina lilla skatt. J och jag satt och tittade på lite kort på dig och så fick hon se korten från din fina begravning och hon tyckte det var fint med alla vackra blommor. Dom kommer tillbaka för mer lek i morgon, så nu måste mamma gå och lägga sig så att hon orkar med morgondagen! Du är för alltid min lilla gullegos och jag älskar dig och jag saknar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar