torsdag 5 maj 2011

Jag fick låna en ängel

Denna underbart vackra låt sjöng en helt underbar tjej på vår älskade ängels begravning.
Jag tyckte det kändes passande att ta med den idag, nu när hans gravsten kommit på plats.
Nu är det ju liksom "klart", fast det nästan känns som om begravningen var igen när jag fick se gravstenen... 

Jag fick låna en ängel

Du log mot mig en sista gång
Du var så lugn, som om du redan gett dig av
Du såg på mig att jag var rädd,
Hur kan man nånsin vara beredd
Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv i varje andetag
Du togs bort från mig alldeles för tidigt

Jag fick låna en ängel för en stund
Du gav mig allt, ett hjärta kan
Du lever kvar i mig
Så länge livet ger mig tid, du sa till mig
Var inte rädd, men säg mig hur
Kan man nånsin vara beredd

Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv, i varje andetag
Du gots bort från mig alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel för en stund
Min ängel
Min ängel

Jag fick låna en ängel
Som spred ljus i mitt liv i varje andetag
Du togs bort från mig alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
Jag fick låna en ängel


(Artist: Shirley Clamp)

1 kommentar:

  1. Åh vilken fin sång! Fällde en tår och två när jag läste texten och samtidigt visste vilket tillfälle den sjöngs... Men vad vackert, och ändå så hjärtskärande.

    SvaraRadera