söndag 22 maj 2011

Iskallt Öland

Tänkte börja med att återknyta till det jag skrev igår om dessa opersonliga statusar på Facebook. Jag gav ju en särskild, dock ej namngiven, person som exempel. Och så skrev jag också att jag kanske skulle få skit för det. Denna så kallade "vännen" klarar tydligen inte av att alla inte tycker som henne för hon har nu tagit bort mig från sin vän-lista! Inte för att jag blir särskilt ledsen över det. Hon var en av alla dessa människor som skickade vänförfrågan till mig efter att Jonathan gick bort. Gamarna, som jag kallade dom! Men denna människa kände jag ju lite så där ifrån Öppna Förskolan så henne accepterade jag. Men hon kände tydligen inte att hon kunde stå för det hon skriver på sin FB-sida, för hade hon gjort det hade det ju inte spelat någon roll om någon man knappt känner inte tycker samma sak! Men, men, alla är ju olika och får göra som de själva vill! Men jag är fortfarande av den åsikten att kan man inte ta både positiva och negativa kommentarer så kanske man inte heller bör skriva något...

Så, då kan vi börja dagens resumé! Vaknade, gick upp, fixade i ordning Mr K och lyssnade på hans tjat om att köra racerbilen... Han tyckte inte alls att han behövde klä på sig först, pyjamasen dög bra. Men jag höll inte riktigt med honom så han fick snällt vänta lite! Men det är ju kul att han tycker det är så roligt med bilen nu för han har ju alltid varit tokrädd för allt som låter och rör sig av sig självt! I övrigt gjorde jag inte så många knop under förmiddagen. Plockade fram det som skulle med till vår lilla utflykt på eftermiddagen, så som stolar, bullar, dricka, fruktsallad och lite leksaker till Kristoffer. Och under tiden jag fixade med detta så fick då äntligen Kristoffer gå ut och köra sin racerbil! Alexander var duktig och packade sin väska, till och med dubbelkollade att allt var med! Vi käkade lite lunch och sen var det dags för avfärd och första anhalten var samling på Bergaviks IP. När alla hade kommit och fått plats i bilarna så bar det av mot Öland. Lite komiskt dock, det var fem bilar som gick iväg i karavan och alla fem var Volvo av olika slag! Kristoffer somnade på vägen och det var ju lika så bra det, annars hade han somnat på hemvägen och det ville vi inte! Vi var framme i Löttorp strax innan två. Matchen skulle starta vid tre. Men fy sjutton vad det blåste kallt! Jag hade tagit på mig ett linne för jag tänkte att man kunde få lite sol på sig. Men det var bara till att ta på både kofta och jacka! Men solen tog ganska bra i ansiktet och så hade jag inte dragit upp jackan helt så jag fick även lite sol ner till där linnet började! Killarna spelade bra de första 10 minuterna men sen vet vi inte vad som hände! Bra kan man inte kalla det fortsatta spelet i alla fall! Hade de varit lite äldre så kunde man undrat om de varit ute igår! Men det kanske helt enkelt blir lite mycket med två matcher på två dagar! Men de gjorde väl så gott de kunde får man hoppas. Resultatet blev tråkiga 5-2 till Böda/Högby... Kristoffer hade dock roligt och lekte med sina plastbilar mest hela tiden. Fast inte som man kanske bör leka med dom. Nä, han kastade dom nedför läktaren och nedför backen istället! Men det var synd att det blåste så mycket för det gjorde att vi satt kvar på läktaren intill husväggen hela tiden istället för att som vanligt stå/sitta vid planen. Men då hade vi nog sjutton blåst iväg!

På hemvägen lyckades Kristoffer se både kameler, kossor och hästar så han var lycklig! Väl hemma i Kalmar igen så gick turen till McDonalds, eller till McDrivern i alla fall! Klockan var ju närmare sex så vi kände inte för att ställa oss och laga mat när vi kom hem så det fick bli lite snabbmat idag. Så när vi kom hem så käkade vi och sen började åter Kristoffers tjat om att köra racerbilen! Men det blev inget mer med det idag för han behövde duscha så det fixade Lucas och sen badade han en bra stund. När han var klar och torkad tog jag över och smörjde in honom, tog på blöja och pyjamas och gav honom vällingen. Sen fick han titta vidare på sin film tio minuter innan det var dags för sängen klockan åtta. Efter det satte jag mig i soffan och glodde på Brothers and Sisters. Sen satte jag mig här och spelade lite och nu sitter jag och skriver! Har dock precis dragit ut sladden till datorn för det åskar ganska bra så då kör jag hellre på batterier för säkerhets skull! Visst, det finns ganska gott om åskledare runt omkring, men åskan är ju blind. Den letar ju inte efter något runt omkring, utan den slår ju ner i det högsta just precis där den vill slå ner! Och så är man ju uppvuxen på landet och med en pappa som fixar elen hos de flesta bönderna runt omkring. Då fick man se en hel del skit som åskan kunde ställa till med! Fast vi få väl se hur mycket det blir av det hela för nu är det tyst igen. Regnet vräker ner men det var bara ett par rejäla smällar. Men det kan ju vända och komma mer! Men det spelar inte så stor roll för min del, för ikväll ska jag banne mig i säng någorlunda tidigt! Runt elva, senast! Så därför har jag inte tid att sitta här och skriva mer nu, för jag vill fortsätta spela!

Hej fisen!
Idag har vi varit i Löttorp och sett när Alexander spelade fotboll. Sist vi var där var hösten för snart två år sedan och då hade jag dig i magen. Och då som nu blåste det makalöst kallt och otrevligt! När vi åkte hem igen så tänkte jag väldigt mycket på dig. När vi var på samlingen innan vi åkte så frågade en av tränarna om vi hade full bil. Nä, det har vi ju inte längre. Nu har vi en plats över... din plats... Det tog ett tag att vänja sig vid det, och jag har nog inte gjort det än på riktigt. Kanske aldrig gör det helt och hållet. Ikväll åskar det och regnar, men jag hoppas att du inte blir rädd uppe på ditt moln. I så fall får du be någon annan fin ängel att hålla dig i famnen och så får du tänka att det är mamma som håller dig. För det gör jag i mina tankar många gånger varje dag. Jag älskar dig min lilla fis och jag saknar dig. Lika mycket idag som igår och lika mycket i morgon. Jag kommer alltid att älska dig och alltid att sakna dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar