lördag 28 maj 2011

Slö och slappardag

Sov gott hela natten fast Kristoffer hade den dåliga stilen att vakna vid halv sex. Men då hämtade jag honom och la honom hos oss och så somnade han om ganska kvickt. Själv fick jag vissa problem att somna om då han snarkade väldigt mycket! Men det löste sig med hjälp av öronproppar! Själv klev jag upp vid nio, men då hade Kristoffer redan gått upp.

Idag skulle vi ha åkt till Leo´s och Alexander skulle haft en kompis med sig. Men tyvärr fick kompisen förhinder så då skippade vi det hela. Alexander har ju inte särskilt kul där utan en kompis med sig och vi hade inte hunnit säga något till Kristoffer så det var lugnt. Istället åkte vi runt kyrkogården för jag behövde binda upp penséerna på Jonathans grav. De har vuxit sig stora och höga och tyvärr blev de lite liggandes efter regnet som kom, men nu står de fint igen. Får se hur länge de får stå kvar innan jag tröttnar på dom och vill ha något nytt! Sen tog vi en snabbtur till Maxi för att komplettera lite till middagen och så köpte vi en bukett blommor som Lucas ska sätta i minneslunden på Södra Kyrkogården för sin mamma i morgon. Efter det gick turen till Leo´s men jag hoppade in själv lite snabbt för jag skulle bara köpa ett presentkort. Sen åkte vi hem och lagade lunch. JAG lagade lunchen idag! Duktiga jag! Annars har jag inte gjort särskilt många knop idag mer än att jag hållt på att bränna upp min laptop. Har nu insett att jag måste inhandla en kylplatta till den så vi får se om vi hinner med det i morgon. Har sett en på NetOnNet som verkar helt ok. Och det är ju helt klart värt 300 spänn för att förhindra överhettning! Datorn stänger av sig själv rätt var det är, bara helt tvärt! Och idag blev jag extra nervös för när jag skulle starta upp den igen efter att den fått stå och svalna av ordentligt så fik jag meddelandet att det inte gick att starta datorn, försöker reparera... Lätt nervöst innan allt var klart och den startade upp igen! Sen fick jag för mig att jag skulle göra lite uppdateringar som datorn själv sagt ett bra tag nu att den ville göra men jag är så himla dålig på det! Och det fick jag ju lida för idag för nu tog det ju en hel evighet istället!

Idag har jag varit riktigt stolt över Kristoffer! Det hjälpte tydligen att börja använda ytterligare ett klistermärkesbelöningssystem! I detta fallet handlar det om Bakugan-klistermärken när han varit duktig och varit utan blöja. Tidigare har han ju tokskrikigt och rusat iväg bara jag frågat om han vill ha kalsonger istället. Men idag gick det bra. Han var utan nån timme på förmiddagen och så fick han blöja när vi skulle åka iväg men sen tog vi av den när vi kom hem igen. Han har sagt till ett par gånger att han behövde kissa och då gick vi på toaletten och gjorde det! Idag bajsade han på förmiddagen innan vi tog på kallingarna. Igår sket han i kallingarna... lagom kul! Men han var så stolt ikväll när vi skulle ta på nattblöjan och han fick välja ett nytt klistermärke! Kanske finns hopp om att få honom blöjfri också! Alexander kommer jag inte riktigt ihåg hur gammal han var när han blev torr dagtid. Men han var bara tre år när han var nattorr och då hade han ju varit dagtorr ett bra tag redan. Däremot hade han bajsblöja ett bra tag efter, fast inte hos dagmamman där bajsade han på toan. Men det spelar mig ingen roll, det får Kristoffer gärna ha också om han hellre sköter det så än på toan. Viktigaste är ju att få bort kissandet i blöjan!

Nu ligger Kristoffer i sängen, Alexander sitter vid dumburken, Lucas sitter vid sin dator och jag sitter här. Känner att det nog inte blir så mycket skrivet idag, har ju inte hänt mycket! Och så känner jag inte riktig ork till det idag heller. Är lite låg ikväll. Känner på mig att det kan bli ganska tufft i morgon. Morsdag. Utan min älskade lilla Jonathan. Men jag har mina andra två underbara killar hos mig och det är tur det! Så i morgon blir det en tur till minneslunden och sen åker vi "hem" till Kolboda för middag hos mina föräldrar och där kommer även min bror med familj att vara. Så det är skönt att det händer lite, för att bara gå hemma en dag som i morgon hade nog inte känts så bra. Och så ska jag se om jag kan lura med mig gubben till NetOnNet också på förmiddagen...

Gullegrisen min!
Idag var mamma, pappa och Kristoffer vid din grav en snabbis för mamma skulle ju binda upp blommorna som säckat ihop. Så nu är det gjort och det blev fint! Tidigare under förmiddagen hade din mormor, morfar, morbror och kusin varit och tittat till dig! De skulle in på båtmässan och stannade till på kyrkogården innan. De skulle även sätta blommor på mammas mormor/morfars och farmor/farfars grav. Den behövde de ju inte sätta nu för du har redan flera fina buketter hos dig. Då är det bättre att de väntar till nån vissnar och sätter något fint då! I morgon är det morsdag. Och det får jag fira utan dig min älskling. Jag fick ju bara fira en morsdag med dig men då var ju du så liten att du inte förstod något. Det hade du ju förvisso inte gjort i år heller, men i alla fall. Kristoffer förstår inte riktigt heller varför jag och mormor ska få paket när han inte får något! Så han kommer nog att bli lite ilsken i morgon! Jag skulle så gärna ha dig här hos mig, inte bara i morgon, utan för alltid. Men jag börjar inse nu att det aldrig kommer att hända. Jag kommer verkligen ALDRIG mer få hålla dig i min famn. Inte i detta livet. Men i nästa. Och då kommer jag aldrig någonsin att släppa taget om dig igen. Jag älskar dig. Jag saknar dig. Du är för alltid mig lilla gullegris! 

Jonathan runt morsdag förra året

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar