torsdag 12 maj 2011

Produktiv dag!

Denna dagen har jag fått massor av saker gjorda, har varit riktigt duktig! Så idag kan jag känna mig stolt! Dagen började med att jag gick upp, gjorde Kristoffer klar för dagis och lämnade honom. Sen gick jag hem, drack lite frukost och läste tidningen. Efter det började jag beta av dagens att göra-lista, en lista som bara växte ju längre dagen gick! Jag började med att lacka ängeln som jag köpte igår. Sen gick jag ut och spaylackade två ord som jag senare satte upp på väggen. Sen gick jag till baksidan och satt igång på allvar. Jag fick börja med att flytta studsmattan och sen rengjorde jag utemöblerna och flyttade ner dom från trallen för sen var det trallens tur att bli ren. (använder visst orden sen flitigt idag...) När jag ändå hade vattnet framme så vattnade jag lite i rabatterna och sen gick jag runt till framsidan och spolade av gången. Då får jag för mig att jag ska ta och röja upp på framsidan också. Bort med alla saker som står på den stenbelagda uteplatsen vid entrén och det är ganska många saker. Alexanders cykel och sparkcykel, Kristoffers cykel, trehjuling, sparkcykel skottkärra gräsklippare....och alla bollar och plastleksaker....och syskonvagnen... Syskonvagnen har jag inte sett sen fredagen den 11 februari. Jag har haft både singel och dubbelvagnen inne i hallen större delen av vintern, men den eftermiddagen när jag städade ställde jag ut syskonvagnen och drog över skyddsöverdraget till den. Och sen har den stått där. Men idag tog jag av skyddsöverdraget och gjorde vagnen i ordning för fotografering. Jag tog bort lammskinnen och det var fruktansvärt jobbigt när jag kom till Jonathans sida. Fy och usch, säger jag bara! Sen tog jag kort på den. Ett med ligginsatsen på, ett utan, ett ihopfällt och en på tillbehören. Så nu finns det kort färdiga när jag väl känner mig redo för försäljning, fast när det blir vetesjutton! Sen fällde jag ihop vagnen och drog skyddsöverdraget väl om den överallt så att den står ordentligt skyddad. Sen spolade jag av plattorna, väggarna och dörrarna och sen var det bara att ställa allt på sin plats igen. Klart rymligare blev det ju nu när vagnen var ihopfälld. Det är ju tak över den uteplatsen så saker står skyddade och bra där! Någon gång under detta sista så åt jag även lite lunch, en överbliven pizzabit. Sen var det dags att hämta Mr K från dagis och sen blev det lite lek, han ville ju hoppa! Och det har han gjort, både själv och med storebror! Sen var det middagsdags, lite tidigare idag för Alexander spelade match. Samlingen var klockan 17.15 så då begav vi oss till Södra utmarken. Kristoffer somnade i bilen på vägen dit så jag satt kvar med honom i bilen undertiden uppvärmningen var men sen fick han vakna och så gick vi och tittade på matchen. Alexander spelade riktigt bra idag, var väldigt alert! Men tyvärr fick de stryk med 4-0.

Jag hade tänkt att jag skulle ut och olja trallen när vi kom hem men när vi väl var hemma var klockan kvart över åtta och då kände jag inte för det. Så jag gjorde i ordning Kristoffer för sängen, men sen ändrade jag mig givetvis! Jag kan ju inte låta saker vara... Så klockan nio gick jag ut med min olja och kladdade på! Hoppas bara det hinner torka tills i morgon förmiddag för då får jag lite besök och Kristoffer lekkompis. Men annars får vi hålla oss på gräsmattan, det funkar ju det också. Men jag vågade inte chansa på att göra det i morgon eftermiddag/kväll, för det är tydligen risk för regn då. När jag ändå var i farten med oljan så fick sig även leksakskistan en omgång... Men sen fick det vara för kvällen så nu är jag inne och sitter här! Hade tänkt kolla på Criminal Minds men det fick spelas in i stället.

Idag var Alexander i Kalmarposten! Det var en bild tagen från FairyCon som han var på för någon helg sedan. Nu går han och väntar på att hans Cosplay ska komma med posten, vilket jag tycker den borde göra när som helst nu! Hoppas den kommer i morgon för vi får besök i helgen och jag vet att han så gärna skulle vilja visa upp den för gästerna som kommer! Men det är bara att hålla tummarna!

Idag på förmiddagen blev jag ju helt tokig på bloggen. Jag kom ej åt den! Jag kunde logga in men sen fick jag meddelande att jag inte hade någon blogg! Då kan jag säga att jag blev lätt orolig! Vad sjutton hade hänt?!?! Och sen finns det ju heller ingen svensk support och jag har verkligen ingen lust att på engelska försöka förklara det jag knappt kan förklara på svenska! Men tydligen var det hela alltet som hade problem, för det var tydligen många som inte kom åt sina bloggar och under eftermiddagen började det fungera som vanligt igen. Men gud vad arg och irriterad man blir när saker inte fungerar som det ska!!! Och i såna lägen har jag noll tålamod...Som vanligt ungefär då... Och just denna dagen med denna irritationen väljer Mr K att jävlas extra mycket. Efter att jag var klar med alla projekt ute så gick jag in och började städa. Jag hade nyss plockat upp alla förbenade dinosaurier när han slänger ut dom igen. Leker med dom max två minuter och sen struntar han i dom! Fan vad arg jag blev! Han vägrade plocka upp dom igen. Jaha, sa jag, då slänger jag skiten då! Gör det, blev svaret!! Och jag frågade honom flera gånger om han skulle plocka upp eller om jag skulle slänga. Släng blev svaret varje gång. Så jag hämtade en påse och plockade upp skiten och knöt ihop påsen. Sen ställde jag ut den i förrådet men sa att jag slängt dom. Först brydde han sig inte alls, men sen ville han städa upp sina dinosaurier... Lite sent påtänkt, sa jag. Jag har ju slängt dom! Himmel vad ledsen han blev! Stortjöt hur länge som helst! Så efter ett tag frågade jag om han skulle plocka i ordning dom om han fick tillbaka dom och det skulle han. Så jag hämtade in påsen igen och himmel vilken fart han fick på att plocka ner dom i sin back! Så förhoppningsvis kanske han lär sig. Fast kanske ändå inte. Vi har kört samma sak tidigare och då var det en jäkla massa saker som åkte ut och då fick han inte tillbaka sakerna på många dagar. Men han bryr sig inte mycket om leksaker, mest om sin Pluto (gosehund).

Nu ska jag strax gå och hänga upp en maskin tvätt som jag också hunnit med att köra idag. Sa ju att jag hunnit med massvis med saker! Och nu känner jag hungern komma krypande, så nu ska jag strax avsluta här och fixa något ätbart. Måste bara säga också att Alexander visade mig sitt matteprov de gjorde i veckan och han hade bara två fel! En enda uppgift som han inte klarade riktigt! Gud så stolt jag blev över honom!!!

Älskade Jonathan!
Idag har mamma sett syskonvagnen för fösta gången sen den dagen du dog. Himmel, vad jobbigt det var! Jag grät när jag tog loss ditt lammskinn och mitt hjärtat höll på att explodera. Men nu är den fotograferad så att jag kan lägga ut en annons för att sälja den när jag känner att jag orkar med det. Det kommer nog att ta ett tag till dock... Idag har jag fått totalt psykbryt på båda dina bröder! De har så himla svårt att fatta att jag inte tycker att det är väldigt roligt att städa upp efter dom! Men jag har också blivit stolt över dom båda två! När jag lämnade Kristoffer på dagis så gick han iväg till klossrummet helt själv! Han har ju (sen du försvann från honom) velat ha en vuxen med sig mest hela tiden! Men idag knatade han bara iväg, helt själv!!! Och Alexander har lyckats superbra på ett prov han hade i skolan så jag blev så glad och så otroligt stolt över honom! Önskar bara att jag skulle kunna få blir både arg och stolt över dig också igen, men det kommer jag aldrig att få bli fler gånger... Min älskade fina lilla Jonathan! Jag älskar dig, ända till månen och tillbaka igen! För alltid. För evigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar