tisdag 10 maj 2011

Mer ogräs och liten vernissage!

Denna dagen började lite väl tidigt för min smak! Vaknade vid femtiden och kunde inte somna om. När jag vaknar vid den tidpunkten är alla tankar som värst, så då är det oftast lika bra att kliva upp för jag klarar inte riktigt av alla tankarna då. När Kristoffer vaknade la vi oss som vanligt och gosade lite och sen fixades han i ordning för dagis och så gick vi dit. Efter det gick jag hem och drack frukost och läste tidningen. Sen gick jag ut och gick lös på de maskrosor jag lämnade kvar igår. Tyvärr visade det sig att gräsmattan på gaveln även hade en jäkla massa annan skit också! Grannen har en rabatt på andra sidan mitt staket där hon har nån förbaskad väst som sprider sig som löpeld. Till MIN gräsmatta! Och ett rotsystem som inte är av denna värld, så jag var inte så himla glad på min grannes växter idag kan jag tillägga! Jag tycker väl att om man har en rabatt så nära en granne så får man ju faktiskt tänka lite på vad man sätter för något! Man bör kanske ha växter som inte förökar sig i rasande takt utan växter med begränsat växtsätt och begränsad utbredning. Men tyvärr verkar inte min granne dela denna åsikt med mig, så jag får nog slita upp den skiten hela sommaren skulle jag tro! Skitkul! Men när alla solrosor var upplockade så räfsades allt ihop och lades i en skottkärra som jag gick och tömde. Fast när jag räfsade såg jag att jag missat ett par sketna maskrosor, men de får stå kvar. Nu har jag nämligen fått en snygg blåsa mitt i handflatan på min högerhand. Och alla som känner mig vet ju att jag i princip är helt hjälplös med vänstern, så det känns härligt! Men det var ju så att jag var tvungen att hålla maskrosjärnet på ett visst sätt för att få kraft och så hade trädgårdshandsken valt att vika sig just där! Och saken är ju den med blåsor att man inte upptäcker dom förrän det redan är för sent! Men den går väl bort så småningom...

Igår var jag ute och mätte lite på baksidan för att kolla hur stor studsmatta vi skulle kunna få plats med om vi ska ha någon. Om vi skaffar en så har jag ju ännu mer argument till varför vi INTE ska ha en pool. Vi får helt enkelt inte rum med båda delarna och jag vill verkligen INTE ha en pool. I alla fall inte denna sommaren... Jag har hittat en studsmatta i bra storlek till ett väldigt bra pris, så nu återstår bara att se om den finns kvar. OM vi ska ha den vill säga...

Efter maskrosupptagningen så cyklade jag till Konsum för att handla fika till eftermiddagens picknick. Passade även på att inhandla en sallad till lunch för jag hade ingen ork att laga till något. Väl hemma igen så syndade jag i det fina vädret. Jag gick in! Satte mig i soffan och glodde på en film! Men saken är ju den att min skalle inte klarar av hur mycket sol som helst på en gång så jag kände att det var dags att avvika från solens strålar ett tag. Sen hämtade jag Kristoffer från dagis och så gick vi hem och lekte lite. Efter det så tog jag en dusch och tog på mig lite rena kläder. Sen packade jag ner lite fika och dricka i vår picknick-korg. Mellan 17-19 var det vernissage på Kristoffers dagis. Då får man gå dit med hela familjen och titta på lite saker barnen har gjort under läsåret som varit och så kan man grilla eller "bara" fika tillsammans med alla andra föräldrar och fröknar. Och som vanligt var det väldigt trevligt. Alexander var också med och Lucas kom vid sextiden efter jobbet. Vid halvsjutiden gick vi hem för Lucas skulle köra Alexander och hans kompis till PK-träningen. Vi kör på tisdagar och kompisens föräldrar på torsdagar. Smidigt och bra! På hemvägen köpte han med sig lite pizza som vi nu har ätit. Så nu sitter jag här och skriver lite. Strax ska Kristoffer göras i ordning för sängen och klockan åtta börjar kvällens tv-program för min del. Ikväll känns det extra skönt att det är flera bra program som kan hjälpa mina tankar att lugna ner sig lite. Förhoppningsvis. Ikväll kommer det också att vara lite extra jobbigt. Tankarna är i morgondagen mest hela tiden och det är ju tremånadersdagen då.

Idag kom jag att tänka på hur det blir för Kristoffer om jag får jobb över sommaren. Lucas jobbar ju i stort sett hela sommaren. Då blir det i så fall dagis-sammanslagning på nytt dagis och med ny personal för Kristoffers del. Och med tanke på hur han är nu så känns det väl inte helt bra. Han vill ju vara nära människor han känner och gärna i bekant miljö just nu. Och det är ju inte så lustigt, hela hans liv vändes ju upp och ner för bara tre månader sedan! Så det är lite delade känslor nu. Självklart vill jag ju få ett jobb! Men samtidigt vill jag inte utsätta Kristoffer för mer än nödvändigt... Men vi får ta tag i det när det blir aktuellt, det var bara det att det kom upp i mina tankar idag. Har liksom inte tänkt på det tidigare! Kom även på att jag inte lämnat in semesterschemat för honom heller! Jag som ALLTID annars lämnar in alla papper i princip samma dag som vi får dom! Men de verkar ha förståelse för att jag har blivit lite tankspridd!

(Idag orkar jag eller har inte tid med att kontrolläsa så eventuella felstavningar bjuder jag på! Helt gratis!)

Åh min älskling
Åh min älskling
Åh min älskling clementin
Fast jag kan köpa en låda Jaffa
Så tar jag hellre en clementin


Var ju ett tag sedan jag sjöng din favoritsång för dig nu så jag kände att det idag var en bra dag att göra det på! Ibland tänker jag sjunga den för Kristoffer, men det går inte! Jag sjöng ju den för honom också när han var liten, men det var ändå din speciella sång! Så jag har väldiga problem med att sjunga den för din fina lilla storebror! Idag har tankarna varit på din mest hela dagen. I morgon blir en väldigt tung dag. Då firar du tre månader som fin liten ängel. Fast jag önskar så att du inte gjorde det. För då hade ju du varit kvar här nere på jorden, i min famn! Men jag vet att du aldrig kommer tillbaka till mig, fast jag kan ändå inte låta bli att hoppas...Min älskade lilla clementin, du har för alltid en bit av mitt hjärta hos dig och jag har för evigt en bit av ditt hjärta hos mig. Nu väntar jag bara på att dina och mina bitar ska läka ihop till ett hjärta igen, fast jag vet att det för alltid kommer vara stora ärr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar