söndag 29 maj 2011

Mors dag


Till min mamma

Var inte ledsen lilla mamma!

Denna dag, på Din dag, sitter vi här, tillsammans
på en vit filt med röda hjärtan, i gröngräset.
Fikar, sjunger, busar och pratar om våra mammor.
De små i knät på de stora.
Fast de sitter inte stilla långa stunder, de små busarna.
Äppelträden blommar, ängarna blommar i alla färger.
Bergen runtom oss och vattenfallen.
Små porlande bäckar.
Solen skiner och en mild, ljummen vind smeker våra kinder.
Slut ögonen så kan du se oss.
Jag mår bra och min plats hos dig kan ingen ta.
Det boet jag har i ditt hjärta är min allra käraste plats.
Där bor jag för evigt.
MIN mamma är du alltid.
Och DU är den bästa mamman!
Glöm inte det.

Karmar och pussar
Din ängel


(Skriven av: MammaMia utan Hugo Bus, 2 maj 2001 – 24 januari 2004)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar