måndag 16 maj 2011

Ytterligare en härlig dag!

I dag blev det lite sovmorgon för hela familjen, lätt trötta efter gårdagen! Själv ställde jag klockan på kvart i nio för tanken var att våra gäster skulle återkomma idag klockan nio. Men det blev lite ändrade planer så de kom lite senare. Men det gjorde inget, då hann jag plocka i ordning det sista i köket från gårdagen, dricka frukost, läsa både tidning och bok och ta det lite lugnt. Kristoffer vaknade tjugo över nio. Fast han vaknade vid fyra-tiden i natt också för att hans blöja hade läckt. Så då var det bara till att gå upp och byta blöja och pyjamas. Sen fick han lägga sig i vår säng för hans var ju lite fuktig. Men han snarkade så mycket att jag inte kunde somna så jag la en ren handduk i hans säng där det var fuktigt och så flyttade jag över honom. Sen sov både han och jag vidare!

När besöket kom så dracks det kaffe och thé och ungarna lekte vidare på bästa sätt! De har varit väldigt snälla mot varandra både igår och idag och lekt tillsammans väldigt bra! Sen åkte J och jag till en blomaffär för hon ville ju köpa en bukett att sätta hos lilla Jonathan. Hon köpte även en jättefin bukett till mig också! En likadan som till Jonathan, fast min var större! Vita fina prärieklockor och orangea gerbera. Den sistnämnda har jag kommit att tycka är lite extra mycket en Jonathan-blomma. Dels för att den går i hans färgchema och dels för att den hade ju vi själva i kistdekorationen på hans begravning. När blommorna var inhandlade begav vi oss till kyrkogården och satte dit blommorna, det blev jättefint! Jag köpte även ett par saker i blomaffären som jag satte dit. En liten vit porslinsgroda och en fin liten röd porslinsros och två fina små fjärilar på pinne. Det var ingen av sakerna som var stora, så de fick plats alltihopa utan att bli för mycket! När vi var klara vi graven så åkte vi till MAX för att inhandla lite lunchmat. Väl hemma igen så intogs lunchen med glupsk aptit och sen var det hopp och lek för barnen igen! J och jag satt kvar vid bordet, drack mer thé och pratade vidare en massa! Tittade även vidare på blocket på kattungar och nu har jag skickat en förfrågan på en annan kattunge som skulle vara "leveransklar" i juli. Fick ett tips av en granne att en annan grannes katt ska ha ungar. Detta visste jag dock redan och vi har sagt som så att vi inte vill ha en katt som är uppväxt i grannhuset. Risken är väldigt stor att den återvänder hem eller ännu värre, att den drar med sig grannens andra katter hem till oss!! Det var även en annan tjej, vars katter fick ungar i förra veckan, som lagt ut på Facebook och undrar om det är några som vill ha. Men de är inte klara förrän i början av augusti och vi vill ju helst ha i mitten av juli. Går inte det så tar vi hellre tidigare än senare. Tanken är ju att Mr K ska få den i födelsedagspresent och han fyller ju år den 12:e juli. Och hellre ger vi honom en i förväg än har honom tjatandes ytterligare ett par veckor! För han pratar ju om det redan nu!

Eftermiddagen fortsatte i samma takt som gårdagen och tidigare idag. Lek, fika, lek, thé, lek, prata, thé, prata....osv... ända tills de vid femtiden åkte hem till fel sida Sverige igen! Och de kan aldrig komma och påstå att det är Sveriges framsida. För så länge det på västkusten finns ett fotbollslag som heter Häcken, kan man aldrig hävda att det är framsidan...Då ska man vara jäkligt misskapt! Men jag fick även reda på att det tar förhoppningsvis inte mer än ett par veckor tills de kommer igen! Längtar redan till dess! Tycker att de kan flytta hit istället, men de håller ju på och bygger hus nu så det blir nog inte så bra!

Kristoffer fick tidig välling idag för han höll på att somna på min säng tittandes på Transformers. Men nu verkar han ha kvicknat till lite, men han är fortfarande väldigt trött så det blir en tidig kväll för honom! Men det är ju inte lustigt om han är trött, det har varit väldigt intensiv lek i två dagar och igår blev det ju väldigt sent för honom. Han kom ju inte i säng förrän klockan var elva och det är riktigt sent för honom. Det är ovanligt att han är uppe efter klockan nio på kvällen! Vi hade ansökt om ledigt från skolan för Alexander idag så att han också fick träffa våra gäster lite mer. Han sov också ganska länge idag för det var ju intensiv dag för honom också igår. Nu är han på fotbollsträning och Lucas körde dit honom. I vanliga fall cyklar han själv dit, men idag skulle det vara föräldrainformation angående Bullerby Cup i sommar. Han lär ju dock komma hem i dyngsurt tillstånd! Det har ju spöregnat om vartannat, och haglat, mest hela dagen och planen lär ju vara riktigt blöt och härlig! Men när de kommer hem igen så blir det lite varma mackor till mat. Vi varken orkar eller vill fixa "riktig" middag idag, men vi åt sen lunch så det går bra ändå! Någon gång i bland kan man ju göra så tycker jag, vi äter ju i princip alltid lagad middag annars. Men ibland räcker varken tiden eller orken till så då är det ju bra att det finns andra smidiga alternativ!

Har en viss känsla av att denna kvällen kommer bli ganska tidig för egen del också! CSI ska jag i alla fall titta på, men sen vet i sjutton om det inte blir sängen! Men känner jag mig själv rätt så kommer jag säkert på en massa "måsten" så att jag ändå inte kommer i säng som jag tänkt! I morgon måste jag dock komma ihåg att det är tisdag och att Kristoffer ska till dagis. Idag har det ju känts som söndag i och med att vi alla har varit hemma tillsammans! Undrar om man kan lura med sig gubben till IKEA i morgon i stället? Ska nog göra ett försök i alla fall! Men han är inte riktigt pigg idag, lustig i huvudet. Men det hoppas vi blir bättre till i morgon i alla fall! I morgon får jag inte heller glömma bort Anna som fyller år. Fast det är ju ingen risk att jag gör det, har ju aldrig glömt bort det tidigare! Och så får jag ju påminnelse dels på Facebook men även min mobil "larmar" när någon i familjen eller närmare vänskapskretsen fyller år. Då minskar ju risken att man glömmer någon! Och Annas födelsedag blir man ju påmind om även i tidningarna, det är ju Norges nationaldag! Och i helgen fyller min söta brorsdotter nio år, min svärfar fyller x år och min moster fyller x år. Så det är fullt med födelsedagar nu! Och helgen efter det fyller min kusins dotter år och samma dag fyller även hennes lille son 1 år! Fin 20-årspresent hon gav sig själv - en liten kille!

Nu kom Kristoffer ut till mig och sa att det är läggdags, så nu ska jag gå och lägga honom. Sen ska jag nog sätta mig och läsa lite i min bok, bara jag inte somnar...

Älskade ungen min!
Idag har mamma och J åter varit vid din grav. J ville ju sätta en bukett blommor hos dig så det gjorde hon idag och den var superfin! Den står i mitten av din fina grav. De som sköter kyrkogården hade rensat din rabatt idag och de hade tyvärr varit lite för duktiga! De hade lyckats rensa bort de gula fetknopparna! Men det var inte så lustigt egentligen för de var ju så pluttesmå! Och så hade det ramlat ner några fröstänglar eller nåt från träden och de såg faktiskt nästan exakt likadana ut. Men jag får köpa nya, det är ju inga problem. Var ändå inne på det just för att de var så himla små ett par av dom. Så så får det bli! J tyckte i alla fall att du hade fått en så himla fin gravplats. Hon tyckte att den ligger helt underbart, och det gör den ju också! Och så tyckte hon att kyrkogården ser så himla välskött ut och det stämmer ju också bra. Den är verkligen fin. Du kunde inte fått en bättre plats för din sista vila, min älskade lilla unge! Men jag önskar fortfarande så otroligt mycket att detta bara är en ond mardröm som jag snart ska vakna upp ifrån och att du då finns här hos mig... Jag älskar dig, min fina lilla kille, och jag saknar dig... Mängder av pussar och kramar från mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar