torsdag 19 maj 2011

Fina blommor!

Sov hyfsat inatt trots allt! Var ju lite orolig för hur det skulle gå med tanke på hur mycket jag sov natten och morgonen innan. Men igår på kvällen fick jag ju ta ett lugnande litet piller och det brukar även underlätta nattsömnen. Och så även inatt! Gick upp och gjorde Kristoffer i ordning för dagis, lämnade honom på dagis och gick hem och läste tidningen. Sen kom min mamma och hämtade mig. Först en tur in till stan för jag skulle ju putsa till frisyren. Nu har jag dock ett litet dilemma! Min vanliga frisör kommer tillbaka från Spanien snart så nu vet jag inte hur jag ska göra nästa gång jag ska klippa mig! På ett sätt vill jag fortsätta där jag är nu, för dels så ligger det i stan och dels så trivs jag väldigt bra med min nya frisör. Men samtidigt vill jag fortsätta hos min gamla frisör för jag tycker ju så mycket om henne och hon klipper mig så bra! Men det gör ju även den nya! Men min gamla håller till i Färjestaden. Det är inte långt dit men det blir krångligare! Dilemma, dilemma! Men jag har ju ett tag till på mig att bestämma mig, det tar ju ett tag nu innan jag behöver klippa mig igen. Däremot måste jag ringa och beställa klipptid till Alexander hos min gamla frisör.

När jag var färdigklippt så tog vi oss en sväng in i en klädaffär som reade jackor. Mamma behövde en ny och hon hittade en jättefin! Även jag råkade hitta en... Och håll i er nu! Den var ROSA!!! Väldigt ljust rosa, men dock rosa! Och jag är nog en av de minst rosa människor som finns! Men den var snygg! En softshell och dom är ju så himla bra, står emot både lite vatten och vind. Och det är ju lämpligt när man är och glor på Alexanders matcher för det finns nog ingenstans det blåser mer än på fotbollsplaner! Efter att vi betalat våra jackor så återvände vi till bilen och begav oss till Blomsterlandet. Jag fick tag på gul fetknopp till Jonathans grav och så fick jag tag på lite aprikosaktiga miljon bells och vita pelargoner. Mamma hittade också fina pelargoner! Sen åkte vi till ICA och handlade lite och efter det var det kyrkogårdens tur. Jag ville ju sätta ner fetknopparna så att jag slapp släpa hem dom idag och dit med dom i morgon. Det blev fint! Passade även på att slänga lite vissna blommor. Svägerskan satte dit en bukett ranunkel för tre veckor sedan och de åkte bort nu. De hade kanske klarat någon dag till, men det började trilla så mycket blomblad och då ser det så skräpigt ut. Men de har stått väldigt länga i alla fall!

Väl hemma igen så stekte vi ett par korvar och åt tillsammans med lite potatissallad. När lunchen var uppäten var det dags att hämta Mr K från dagis så mormor/mamma följde med. Men Kristoffer hade inte riktigt tid att gå hem, han grävde broar och tunnlar för fulla muggar i sandlådan! Men efter en stund så följde han i alla fall med oss hem. När vi kom hem så lekte mamma med honom en stund och sen fikade vi lite. Alexander hade kommit hem från skolan också. Sen åkte mamma/mormor hem! Och jag satte mig här en liten stund och sen gick jag ut och planterade blommorna jag inhandlade idag. Det blev väldigt fint! Dock lyckades jag ju bryta av flera stycken stora fina grenar på ett par miljon bell och det är ju så retligt! Det kommer ju nya, men i alla fall! Men det brukar jag lyckas med varje år! Satte även ner kanna-knölarna i en kruka men vi får väl se hur det blir med dom. Det såg ut som om ett par av dom ruttnat och möglat lite, men de kanske tar sig, det märker vi! Medan jag höll på med blommorna så var Kristoffer på lekplatsen och grävde ännu mer! Lagom när jag var färdig så kom Lucas hem. Jag hade tagit upp lite köttfärssås på tining så han gjorde i ordning den och lite pasta till middag. Sen fick han köra Alexander till PK-träningen och nu sitter vi båda två vid våra datorer. Kristoffer och jag har även hunnit med att duscha så han ska strax få sin välling och gå och lägga sig.

Sitter och klurar lite på vad man ska hitta på i morgon. Men jag har svårt att planera in något för jag vet inte om jag får besök eller inte! Förra fredagen var en vän här med sina barn och då sa vi att vi skulle göra en repris nästa fredag, i morgon med andra ord. Men jag är osäker på om vi bestämde det till hundra eller inte och så får jag inte tag på vännen! Så det känns jäkligt taskigt att planera annat om hon räknar med att komma. Samtidigt är det jäkligt retligt om jag räknar med att de kommer och så gör de inte det! Då har ju inte vi något att göra i morgon, Kristoffer och jag! Och fredagarna går så himla mycket bättre om jag har lite att göra. De känns inte lika långa och inte heller lika ensamma då. Väntar även fortfarande på besked om vi kunde tinga den söta lilla katten eller inte. Det var i måndags kväll jag fick bilderna mailade till mig och samma kväll frågade jag om vi fick den. Men fortfarande inget svar! Också lätt irriterande! Men men, den som lever får se!

Nu ska jag gå och sätta på en balja thé och sen lägga Kristoffer. Sen blir det lite tv-tittande som omväxling... Criminal Minds klockan nio, så innan dess blir det nog lite läsning tror jag! Hoppas denna kvällen avlöper lättare än gårdagen, för den var inget kul alls. Men det är ju så det är hela tiden. Vissa dagar känns det mesta ganska ok och vissa dagar känns precis allt helt åt h-vete. De flesta dagar ligger väl dock någonstans mittemellan. Och det är väl så det "ska" vara just nu för min del har jag en känsla av. Lustigt vore väl annars. Men det är så jobbigt. Att aldrig veta från en dag till en annan hur jag kommer att må. Det är ju så mycket som styrs av hur jag mår och hur jag mår styrs till stor del av vad som händer, eller inte händer, under dagarna. I morgon är det ju åter fredag så då vet jag redan i förväg att det kommer att bli jobbigt. Därför vore det extra skönt om vännen och hennes barn kommer för lite lek och prat i morgon så att ett par timmar kan fördrivas utan massvis av tankar. De hinns med i morgon i alla fall. Måste kanske ta mig till affären och inhandla lite lördagsgodis och läsk till helgen. Men det vet jag inte helt hundra om jag orkar med eller inte, det får jag se i morgon!

Hej min pussnos!
Idag har jag varit och köpt nya gula fetknoppar och satt hos dig och det blev fint! Det är stora fina plantor denna gången, inte så där små och sketna som de förra! Så nu hoppas vi bara att liljan inte fick för mycket stryk när de rensade. I morgon ska jag dock sätta dit en liten skylt där den är planterad för det är ju inte lätt för dom att veta vart den är, den syns ju inte än! Jag kommer tillbaka till dig i morgon och då kommer jag att tända fredagsljuset för dig. Tills dess tänder jag ljuset här hemma och gråter ett par tårar till. Vi hörs igen i morgon min underbara och älskade lilla pussnos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar