söndag 8 maj 2011

Och ännu mera tvätt!

Även denna dagen bjöd på lite sovmorgon. Till kvart över åtta ungefär, när Kristoffer kom in och ville ha gos. Dock har jag fått gå upp två gånger inatt, första gången var Mr K ledsen för att han inte hittade sin napp och andra gången var han arg för att han var så täppt i näsan! Men han somnade snällt om i sin egen säng båda gångerna! Efter gosstunden så gick vi upp och åt lite frukost. För första gången på snart tre månader ÅT jag frukost, inte DRACK! Thé, smörgås och en risifrutt. Annars har det ju varit Naturdiet eller Nutrilett-shakar som jag druckit till frukost för att jag inte kunnat äta något. Efter ett tag så var första maskinen tvätt klar, jag programmerade den igår så att den skulle gå igång ganska tidigt i morse. En maskin låg ju redan tvättad i tvättkorgen och väntade på att bli upphängd. Och ytterligare två maskiner blev det idag. Så idag har torkvindan varit ganska full av sängkläder, men nu har jag i princip inte något alls som behöver tvättas! Skönt! Synd bara att det inte håller i sig...

Annars har jag faktiskt inte gjort så mycket idag. Bara hängt tvätt och läst känns det som. Och städat leksaker... Men jag har inte haft ork eller lust till något. Hade lite funderingar på att åka till koutsläppet men insåg ganska snabbt att där kommer det varar allt för många små barn och dom undviker jag ju gärna. Och jag hörde av folk som varit där att de fått sitta i bilkö en timme och det är ju inte helt kul! En tur till kyrkogården ville jag idag för jag ville se om trädet och det andra jag planterat behövde lite mer vatten. Jag hade först tänkt att ta en långpromenad men min mage var inte direkt samarbetsvillig idag. Och det är så dåligt med toaletter när man är ute och går... Men jag visste att Anna skulle dit idag och se hur rabatten blev så jag ringde henne och kollade om jag kunde åka med henne och det gick bra. Alexander ville också följa med, han hade ju inte heller sett hur det blev när allt var klart. Så Anna hämtade oss och så åkte vi. Men det hade nog klarat sig lite till utan mer vatten för Jonathans grav ligger lite skuggigt till. Men när jag ändå var där så hällde jag på lite i alla fall! Sen åkte vi till ICA  och handlade lite och sen släppte Anna av oss här hemma. Men efter en liten stund kom jag på att jag blev väldigt sugen på att göra en diptallrik till kvällen men vi hade knappt några grönsaker hemma så då cyklade jag till Konsum och handlade det.

Sen var det dags att ta ner alla sängkläder så att det var nedtaget innan Lucas skulle tända grillen. Jag vill gärna att sängkläderna luktar gott av sköljmedel och frisk luft, inte grillos! Lucas grillade subergoda revben till middag. Problemet med min sambo är att han ofta lagar alldeles för god mat! Så gjorde han idag så nu har jag ätit revben tills de hotade att komma ut ur öronen på mig. Så nu får vi se hur det blir med diptallriken, den kanske jag inte alls orkar med ikväll! Men det gör ju inget, den kan jag fixa en annan kväll i så fall! Nu har vi ätit färdigt, jag har städat av i köket och sitter då här och skriver. Har även skickat iväg ett sms till en vän för att se om hon vill komma och hälsa på mig i morgon kväll och hjälpa mig att fördriva lite tid. Strax ska jag gå och göra Kristoffer i ordning för natten och sen ska jag sätta mig framför tv:n. Brothers and Sisters står på tablån ikväll, men sen vet jag inte om det är något kul. Har inte tittat efter än. Annars tar jag väl helt enkelt och lägger mig på sängen och fortsätter läsa!

Sötisfisen min!
Idag har mamma känt lite extra saknad efter dig. Inte för att jag kan förstå hur jag vissa dagar kan känna extra saknad, för jag saknar dig ju så otroligt mycket precis hela tiden! Men vissa dagar är det kanske något som händer som får mig att tänka ännu lite mer och sakna ännu lite mer. Jag var vid din grav idag och när jag skulle gå därifrån hade jag väldigt svårt att slita mig. Jag hade nog kunnat stanna kvar en halv evighet idag tror jag. Alexander var också med och han tyckte att det blivit jättefint! Hans favoritdel i rabatten är hörnan med den ovala stensamlingen med stenhjärtana i olika färger och det lilla trädet med grodan. Samma som jag! Ikväll kommer jag att tända ett extra ljus för dig min älskade unge för som sagt, ikväll är saknaden om möjligt ännu större. Jag älskar dig så mycket och saknar dig så otroligt mycket min lilla sötisfis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar