torsdag 17 mars 2011

Bada barn är ingen favorit...

Ikväll har jag duschat och badat Kristoffer. Detta är inte något som jag tycker om att göra längre. Mår skitdåligt varje gång det är dags. Men det går ju inte att undvika, ungen måste ju bli ren! Men, men, det ger sig väl med tiden. Det som med allt annat! Vi ska ju renovera badrummet. Detta bestämdes redan i höstas, men vi har lite svårt att komma loss och bestämma oss hur vi ska ha det. Nu är ju läget helt annat också. På sätt och vis vill vi ha badkaret kvar. Och på sätt och vis inte. Vi kommer att ha ett badkar efter renoveringen, det vill vi alla i familjen så det är inte det som är problemet. Problemet är att man fått nån dum känslomässig anknytning till just det badkaret vi har nu! Det var ju det sista stället Jonathan var innan han dog. Det var där han dog. Samtidigt vill man bara gå och slänga ut skiten med en gång bara för att slippa påminnelsen varje gång man går in! Men nytt badkar blir det i alla fall. Det vi har nu är så slitet så det behöver bytas. Men det är så många tankar som far kring hela tiden!

Idag skulle jag ha gått till tandläkaren. Men jag sov så fruktansvärt dåligt inatt så jag var helt yr och snurrig när jag gick upp. Så jag ringde och avbokade tiden och gick och la mig en timme till. Efter en shake till frukost så började jag känna mig bättre. Så den planerade turen till stan blev av i alla fall. Jag behövde byta en sak till mamma och pappas present. Och så behövde jag köpa tavelkrokar till Kristoffers alla tavlor jag fixade med igår! Och så skulle jag även till Apoteket och köpa järntabletter, men det glömde jag helt bort. Jag gick till Apoteket för jag skulle även ha en salva till Alexander. Jag stod där en lång stund och var helt säker på att det var något mer jag skulle köpa, men kunde inte för mitt liv komma på vad! Men det kom jag på vid middagen när jag skulle ta mina tabletter! Jag måste äta järn, B12 och folsyra dagligen för jag tar inte upp tillräckligt och får så ruskigt dåliga värden annars! Men jag hade en kvar så jag får ta det i morgon istället! Då ska vi ändå iväg för vi har tid på BUP till Kristoffer. Det känns skönt att han ska få träffa någon som vet vilka tecken de ska vara observanta på! Även om de inte tycker det är något "fel" på honom så vet jag i alla fall att jag har gjort vad jag har kunnat för honom. Synd bara att tiden är klockan nio på morgonen...

Jag inhandlade även ett par söta kycklingar i sånt där fult material som jag inte vet vad det heter, ni vet, typ keramikplast. Sånt material som man använder till prydnadstomtar och annan skit. Jag köpte även brun-gul-guldiga fjädrar. Så nu har jag lite grejer så att jag kan påskpynta Jonathans grav när rabatten blir klar och påsken närmar sig! Hoppas det blir fint och inte ser förjävligt ut! Fast det är ju bara jag (eller vi) som behöver tycka det är fint, resten av befolkningen har inget att säga till om när det gäller hur det ser ut i Jonathans rabatt! Har klurat vidare lite på hur rabatten ska se ut. Har eventuellt kommit fram till nåt. En idé i alla fall så får vi se när hur det ser ut när vi väl är där och kan markera ut formen. Men som tanken är just nu så blir det nog en cirkelformad eller oval rabatt. Fast där stenen står kommer den bli rak, annars tror jag att det ser lite knasigt ut!

Väl hemma från min stadstur så la jag mig på sängen och läste lite. Just nu läser jag Postcard Killers av Marklund/Patterson och än så länge är den helt ok! Sen spikade jag upp tavelkrokar och hängde upp tavlorna på Kristoffers vita vägg och det blev jättefint och han är väldigt stolt över att det är han som målat tavlorna! Hade hoppats på att förstoringarna skulle komma idag men det gjorde de inte. De "vanliga" korten kom dock så jag har haft lite att göra med att få in dem i rätt album. Men jag hoppas förstoringarna kommer i morgon, jag vill ju få upp dem på väggen nu!

Kvällen går i lugnets tecken. Jag har som sagt badat Kristoffer. Men annars inte mycket. Har ett par tavelstativ som står på tork. Jag håller på att måla dem vita och de behöver nog två strykningar. Sen blir det ett par lager lack också skulle jag tro. Det är mycket lättare att damma av dem då. Så tre av korten jag fick idag på posten har jag satt i svarta ramar som kommer att stå på vita stativ i en vit bokhylla. Tror det blir fint! Hoppas det i alla fall! Men det är så förbenat tråkigt att vänta på att färg ska torka! Särskilt när man inte har något annat kul att göra. Men jag har inte satt på thé ännu så det kan jag ju göra nu!


Hej min fina lilla smulpaj!
Hoppas du haft en bra dag idag också min älskling!
Mamma har varit på stan och fixat lite fina påsksaker som jag tänker sätta vid din grav.
Tror det kan bli fint för jag vill ju att min söta kille ska ha något fint och påskigt att titta på nu när du inte kan fira påsk med mamma, pappa och dina underbara bröder.
Jag har fått så fina kort på dig idag som jag satt i ramar.
Nu väntar jag bara på förstoringarna också så att jag kan sätta upp dem också.
Jag vill ju ha många fina bilder av dig och av dina syskon så att jag lätt kan titta på er!
Jag älskar dig och jag saknar dig så fruktansvärt mycket!
Puss min älskling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar