söndag 13 mars 2011

Lite duktig idag!

Idag har jag faktiskt varit ute och gått en lång promenad. Det har jag inte gjort sen Jonathan dog. Men idag så gjorde jag i ordning Kristoffer och så gick vi för att möta Anna. Sen gick vi till kyrkogården och det tog ca en timme. Ljuset jag och mamma tände i fredags eftermiddag brann fortfarande. Vi bytte den fula plastlyktan mot den fina vita och det blev jättebra! Och givetvis tände vi ett nytt ljus också! Kristoffer var lite tveksam till en början att överhuvudtaget vara vid Jonathans grav. Han ville först inte gå ur vagnen alls. Men sen sprang han omkring och tittade på alla gravstenar runt omkring och kommenterade och frågade miljoner frågor om vad det stod och vad olika saker var för något! Så det var ju bra, blev lite orolig i början. För han kommer ju med största säkerhet att få följa med mig dit fler gånger, och då är det inte roligt om han inte vill eller känner att det är ok!

Så fint blev det med den vita lyktan!

När vi gick hem igen så passade vi på att ta en sväng in på Netto. Det är en affär jag väldigt sällan går till, men ibland kan det vara kul att se om de har något särskilt. Och idag fick jag tag i billig kassler! 1,6 kg till det enorma priset av 35 kronor! Visst, bäst före är i morgon, men slänger man den bara i frysen så är det ju inga problem! Väl hemma satte vi på en kanna thé. Anna följde med hem en stund, men inte så länge idag. Jag satt och funderade på att plocka undan lite och dammsuga men tänkte att det kan jag göra på tisdag när Kristoffer är på dagis. Men så kom jag på att jag känner mig själv lite bättre än så, så jag körde igång direkt! Jag kan ju inte gå och vänta på saker som behöver göras, men det har ni säkerligen förstått vid det här laget! Kan man göra något så gör det med en gång!

Min sambo lagade en väldigt god söndagsstek till middag idag, så jag åt ganska bra! Blir nog lite bättre och bättre för var dag som går, med vissa undantag. Men på det hela taget så känns det som om jag är på rätt väg med maten i alla fall! Efter middagen var uppäten och alla spåren undanröjda så tog jag en dusch med mellanfisen. Så snart blir det insmörjning av honom vilket lär ta en 5-10 minuter, så torr som han är! Men han brukar tycka att det är skönt, blir ju lite massage på samma gång för man behöver ju gno in salvan rejält!

Sen väntar Solsidan med ett nytt avsnitt och det får man ju inte missa! En hel del thé lär det bli även denna kväll. Annars har jag inga stora planer för kvällen. Slappa i soffan. Gå in till storfis och umgås lite med honom, han har ju varit borta hela helgen så jag har saknat honom! Men han sitter som vanligt inne på sitt rum mest hela tiden, så vill jag umgås med honom så får jag gå in dit!

I morgon har jag bestämt att vi ska ta en tur till IKEA. Måste köpa en ram till en förstoring vi ska göra. Måste även köpa en hylla till Alexanders rum. Han måste få något vettigt ställe att ha alla sina Manga-böcker! Sen får det även bli en tur till blomaffären för att köpa nya rosor till arrangemanget vi har jämte Jonathans fotografi på köksbordet. De har vissnat, fast det är ganska snyggt med rosor som är så mörkt röda att de nästa är svarta! Fast det är onekligen ännu finare med färska blommor!

Hej min lilla gosenos! 
Hur har du haft det idag? Bara bra hoppas jag!
Idag gick mamma till din grav. Jag hade Kristoffer med mig och han tyckte det var lite skrämmande till en början, men sen sprang han runt bland alla gravstenarna och tittade! Så det verkar lugnt! Och för mammas del är det ju bara bra att ta en promenad till din grav då och då, för då får jag ju motion på köpet! Men det tar ett tag att gå dit så ibland blir det kanske cykel, men det är ju motion det också! Fast ibland blir det även med bilen, för pappa vill självklart också titta till din grav emellanåt. Men jag vet att han inte kommer att vilja gå dit lika ofta som jag, tror att han tycker det är lite jobbigt. Och vi vet ju att du egentligen inte finns där utan uppe i himlen! Men mamma vill i alla fall gå dit och göra det fint och bara sitta och prata lite med dig! Har du sett att jag bytt ut den fula lyktan nu? Nu står den vita fina lyktan på plats och jag tände ett nytt ljus för dig min älskling! Det kommer jag att göra ofta. Nu gjorde din lille storebror något dumt så att mamma blev arg på honom, så nu får jag nog gå och trösta honom. Men jag kommer tillbaka en annan dag och pratar med dig min älskling! För mamma saknar dig så otroligt mycket och jag känner mig lite närmare dig när jag pratar med dig! Jag älskar dig!

1 kommentar:

  1. Så fint lille Jonathan har det, han är säkert jätteglad att han har en familj som ser till att det blir bra för honom, även där han befinner sig nu

    SvaraRadera