onsdag 16 mars 2011

Fullt hus!

Idag skulle jag ju då varit hemma hela dagen själv, men jag ringde ju in min mamma!
Dock slutade det hela med att jag hade huset fullt av besökare till slut!
Mamma, pappa, svärfar och Anna.
Men vi börjar i rätt ordning!

Mamma kom runt halv elva, så då tog vi en kopp thé innan vi åkte till IKEA. Där handlade jag massvis med ramar. Dels ska jag ha till förstoringarna vi har beställt och dels ska jag rama in massor av Kristoffers målningar. Jag handlade även flera vaser och en thémugg till Anna. Tänkte hon kunde få en för all tid hon leker med Kristoffer!  Hon ville ha lite större brun mugg och det hade de på IKEA! Vi passade även på att äta lite lunch. Jo, vi köpte Lack-hyllan till Alexanders rum som var slut i måndags men som de nu fått in igen. Så på lördag kommer pappa med stora borrmaskinen! Det är hemska betongväggar så vi klarar inte det med vår egen och det är inte så himla ofta vi behöver borra i betongen så vi har lust att lägga massvis med pengar på en egen! Och det ger ju en extra anledning att träffas också! Mamma träffar jag klart oftare än pappa!

Väl hemma igen så blev det en kopp thé till innan det var dags att hämta Kristoffer på dagis. Sen lekte mamma med Kristoffer medan jag skar och fixade till hans målningar och ramade in dem. Glömde dock köpa fler tavelkrokar så det får jag göra i morgon. Under tiden jag pysslade med det så ringde svärfar och undrade om vi var hemma, han ville komma och träffa barnen. Och det var vi ju så han kom hit och lekte han också.

Mamma har sin bil inne på verkstaden och har en pickis som lånebil. Detta innebar att vi äntligen kunde bli av med den gamla frysen, som min bror ska ha, som stått utanför ytterdörren sen vi köpte den nya. Men vi hade inga gamla filtar eller liknande att skydda den med under frakten till min bror. Så då fick pappa komma in efter jobbet med filtar och hjälpa till att få upp frysen. Lucas var ju inte hemma! Eftersom vi ändå var samlade så bestämde vi oss för att mamma och jag skulle åka in och handla kinamat till hela högen. Anna kom innan vi åkte och hon ville också ha lite mat. Lucas mötte vi i grindhålet på vägen ut! Farfar hade redan avvikit för han körde Alexander till fotbollsträningen i och med att Lucas inte hann hem från jobbet i tid. Alexander får äta efter träningen och duschen! Efter maten åkte mamma och pappa hem, jag satte på en kanna thé, Lucas åkte och hämtade Alexander, jag gjorde i ordning Kristoffer, gav honom välling och la honom och nu sitter jag i soffan och skriver samtidigt som jag tittar på Halv åtta hos mig tillsammans med Anna. Och snart väntar Arga Snickaren och Grey´s och kanske den nya serien som går direkt efter. Jag får se vad jag orkar med, men allt för att hålla mig sysselsatt!

Kristoffer har ju haft en väldigt intensiv eftermiddag och hann inte somna på soffan, så han la jag i sängen kvart över sju! Tröttfisen!

Jag har dock blivit lätt tokig på ALLA herrarna Nilsson idag. Ingen som hör eller fattar. Får upprepa allt åtskilliga gånger så min irritation har varit hög idag, eller i alla fall under eftermiddagen. Allmänt tröga och icke lyssnande herrar blir jag tokig på och idag var de fyra stycken...det blir ett par för mycket!

I morgon blir det ett besök hos tandläkaren och sen en sväng in till stan. Måste byta en av sakerna till mamma och pappas present. Sen hoppas jag att bilderna kommer i morgon! Vill ju sätta dem i ramarna och få upp dem på väggarna! Kristoffer har inget dagis i morgon, det är stängningsdag, men Lucas är hemma så jag ändå kan åka till tandläkare och in till stan i lugn och ro!

Funderar på när jag ska ta mig mod till ett besök på Öppna Förskolan igen. Det känns som om det kommer bli jäkligt jobbigt av två olika anledningar. Den mest uppenbara anledningen är ju då alla småbarnen. Det kan ju vara en hel del sådana där...Den andra anledning är alla människor som går där som jag inte träffat sen olyckan och som kommer att fråga och undra. Och kramas. Jag är så trött på alla jäkla kramar! Jag är inte nån "kramig" person i vanliga fall och det har inte ändrats! Men hux flux ska det kramas till höger och vänster! Men det lugnar väl ner sig det också. Men jag får lite lätt panik av allt kramande ibland. Ganska ofta. Nästan jämt... Det inkräktar för mycket på mina krafter och jag måste hushålla på mina krafter för att klara mig! Orkar inte slösa bort krafterna på massa kramar hit och dit! Jag vill dock inte verka otacksam på något vis, för jag vet att de som kramas bara vill mig väl.

Hej min lilla minifis!
Idag har mamma haft så fullt upp att jag knappt hunnit vara ledsen. Jag har köpt ramar till en hel massa av Kristoffers målningar så att den vita väggen får lite färg! Skulle ju ha gjort redan i somras...Jag köpte också flera vaser. Vi fick ju så många fina blommor när du dog och då kunde jag konstatera att vi inte har så många vaser. Framför allt inte två lika dana vaser! Och det kan ju vara trevligt att ha två likadana när man ska duka lite finare! Så nu har jag inhandlat 2 stycken 3-pack vaser. Vaserna är i samma stil fast i tre olika storlekar, så nu har jag två av varje storlek! Nu ska mamma fortsätta titta på tv och dricka ännu mer thé! Puss på dig min älskling, så hörs vi igen i morgon. Jag älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar