tisdag 15 mars 2011

Mer bäbiskontakt!

Idag har jag varit hos min fina vän F och hennes söte lille V! Hennes större modell I var också hemma, han hade trillat och slagit sig igår så han fick vara hemma från dagis idag! Det gick bra även idag att träffa V. Fast det känns så fruktansvärt när man ser honom krypa omkring och leka och veta att jag aldrig kommer att få se Jonathan göra det igen. Idag kunde vi konstatera att min vän F inte är så uppdaterad på barnfilmer. Hennes son I har pratat om Lejonkungen 2. Han vill så gärna se den. Så idag frågade F mig om jag visste nåt om den filmen, om den hade kommit ut än...Hm..det är onekligen ganska många år sedan, finns till och med en trea! Nähä, var hennes kommentar till detta! Så vi googlade lite och I fick syn på en bild på omslaget till Lejonkungen 2 och blev överlycklig! Den är det mamma!!! Jaha, jag har visst inte riktigt hängt med sa hon då! Så jag lovade I att kolla om vi inte hade den hemma så att han kan låna det. Och det hade vi, fast på VHS...men hon trodde att de hade en gammal video som förhoppningsvis funkar så hon kommer förbi ikväll och hämtar den! Men det är väl tur att vi har koll på olika saker! Jag har relativt bra koll på barnfilmer, men väldigt dålig koll på böcker. Där har däremot F klart bättre koll! Och det ska visst vara hälsosammare att läsa böcker för sina barn än visa film...

Jag gick hem lagom till det var dags att hämta hem Kristoffer från dagis. Sen fixade jag lite med fler fotografier som ska framkallas. Ska även ha ett par förstoringar så jag har suttit och kolla på IKEA´s ramar samtidigt så att jag vet att det finns ramar som funkar. Det är ju faktiskt inte alla storlekar på förstoringar som det är så lätt att hitta ramar till! Så jag tänkte undvika det bekymret genom att kolla det i förväg, smart va?! När det var gjort så la jag mig på sängen och tittade på CSI New York som jag spelade in igår när M var här. Och nu sitter jag här. I soffan bakom mig ligger Kristoffer och sover gott. Börjar kanske bli dags att väcka honom så att det går att få honom i säng ikväll igen! (Det tog en stund från det att jag skrev detta till jag publicerade, så nu är han dock vaken!) Alexander sitter som vanligt på sitt rum men idag har han en kompis där också. Lucas ska snart börja med middagen, hemgjord pizza står tydligen på menyn!

Denna bild på Kristoffer och Jonathan ska vi förstora

När jag kom hem från F idag så berättade Lucas att han ska jobba i morgon. Detta innebär då att jag för första gången ska vara hemma helt själv i flera timmar! Skrämmande tanke! Så jag ringde till min söta mamma så hon kommer in till mig ett par av timmarna i alla fall! Skönt! Vi hade planerat in att gå en promenad till Jonathans grav denna veckan, men om det blåser lika jäkla kallt i morgon som det gjort idag blir det inget av! Då är det inte ett dugg skönt att gå på långpromenad! Kanske kan övertala henne till att ta en ny tur till IKEA? Behöver ju köpa fler ramar, jag har ju tänkt om sen vi var där igår! Och så vill jag ju köpa vaser, både till mig själv och till födelsedagspresent till M. Hon vet redan att hon ska få vaser, så det gör inget att jag skriver det här!

Kvällen ser ganska lugn ut. Lucas ska köra och sen hämta Alexander och två av hans kompisar till och från parkour-träningen. Plocka ner och vika massa tvätt måste jag dock göra, annars blir det nog mest att sitta i soffan och titta på tv och dricka thé. DH börjar ju ikväll! Hoppas bara jag kan koncentrera mig, har ju lite problem med det även när det är mina favoritprogram. Och de senaste två kvällarna har varit ganska hemska. Har räckt med att se ett kort av Jonathan så har tårarna börjat rinna. Och tänker jag sedan på honom blir det ju sju resor värre. På ett sätt tänker jag ju alltid på honom, men jag tror ni fattar vad jag menar... Fick en del post idag som rör honom. Från folkbokföringen fick vi ett dödsbevis eller vad det nu kallas. Från kyrkogårdsförvaltningen fick vi papper på gravrätten för hans grav. Från försäkringskassan fick jag ett papper om att jag från och med nu från minskat barnbidrag. Och så en fin räkning från begravningsbyrån. Kändes som om det blev lite mycket på en och samma gång! Ett av breven var adresserat till "Till Jonathan Nilssons dödsbo" och det känns lika hemskt varje gång jag ser det på ett kuvert. Har även fått ett nytt brev från fonden vi uppgav i dödsannonsen att fler har betalat in till den, så det blev till att skriva fler adresser på kuvert för tackkort!

Annars sitter jag mest och klurar på hur vi ska forma rabatten vid graven. Vilken form kommer passa bäst? Ska vi ha kantstenar? I så fall, vilken sort? Såna vi har hemma i rabatten eller naturstenar? Många frågor men få svar! Men det ger sig nog. Först och främst är det ju formen som är det viktigaste så att de som arbetar med rabatterna vet hur de ska göra. Men vi har någon vecka på oss än så länge, så det är ingen panik. Men sen känner ni ju mig vid det här laget. Detta är en sak som man kan göra nu, så då har jag ju jäkligt svårt att låta bli och att vänta! Jag ger det kanske en dag eller två, sen har jag säkert löst det! I alla fall i tanken, i praktiken måste jag ju dit för att kunna markera ut rabatten!


 Bilden på Alexander och Jonathan (och Busan) ska vi också förstora!


Hej igen smulpajen!
Idag har mamma varit och hälsat på din kompis V och det gick ganska bra. Men det är så svårt att se honom göra en massa olika saker och samtidigt veta att jag aldrig någonsin kommer att få se dig göra dessa saker igen! Men jag hoppas att det ska kännas lite lättare för var gång. Men just nu känns det otroligt tungt. Jag sitter också och funderar mycket på vad vi ska ha för form på din lilla rabatt. Blir kanske en som är lite kort och bred, precis som du! Skulle du tycka om det tror du? Jag tror nog du skulle göra det! Jag har även bestämt vilka kort vi ska framkalla denna gången och vilka vi ska göra förstoringar av. Det blir två lite mindre förstoringar, ett på dig och Kristoffer och ett på dig och Alexander. Jättefina! Sen blir det en större förstoring med er alla tre på. Det är den bilden jag ramade in och la ner till dig i kistan, och den är så himla fin! Det är ju inte många kort som alla tre bröderna Nilsson fastnade på tillsammans! Vi kommer dock få ta ner lite av våra "vanliga" tavlor för att ge mer plats åt de ny korten, men det gör inget! Finns ingen bättre eller vackrare konst än mina underbart vackra pojkar! Mamma älskar dig och saknar dig precis lika mycket idag som igår och som jag alltid har gjort och alltid kommer att göra! Du är min goa smulpaj! Puss.

1 kommentar:

  1. Åh, så underbara och härliga foton på bröderna. Förstoringarna kommer bli superfina =)

    SvaraRadera