lördag 12 mars 2011

Lite låg idag

Idag har jag haft en underlig känsla mest hela dagen. Kan dock inte förklara vad eller hur, men jag har känt mig väldigt låg. Särskilt under eftermiddagen.

Dagen började med att Kristoffer vaknade och var jätte-ledsen vid halv sex. Hämtade in honom till oss och så sov han vidare till klockan åtta. Själv sov jag dock knappt alls under den tiden. Vid åtta gick Kristoffer upp för att titta på tv men han tyckte inte barnprogrammen var bra så jag fick gå upp och sätta Ice Age. Fråga mig inte vilken av dem det var för igår glodde han på alla tre avigt och rätt, så jag kommer inte ihåg vilken det var som satt i DVD:n i morse. Jag återvände till sängen och lyckades somna om och sov ca 30 minuter till. Sen gick jag upp och gjorde välling till Kristoffer och skakade ihop en Naturdiet-shake till mig själv. De är bra att ha nu när jag har lite svårt med maten, då får jag ju i alla fall i mig lite näring. Gjorde inte speciellt mycket alls här under förmiddagen.

Vid halv ett åkte vi in till stan för att träffa svärfar som skulle bjuda på lunch på hamnkrogen. Alexander var inte med, han är fortfarande i Smedby. Kristoffer lyckades somna i bilen in till stan så han fick jag väcka. Men är man i hamnen där det finns stora båtar att titta på så var det inte så svårt att vakna! Annars kan han vara extremt svårväckt och ha ett jävla humör efter väckning! Men idag gick det bra. Maten var helt ok, men min aptit är som bekant inte den bästa nu. Inte Kristoffers heller. Han fick i sig ungefär 1 stor (och jag menar verkligen stor) köttbulle och ett väldigt stort glas mjölk. Annars var han mest intresserad av att titta på ankorna i vattnet och fiskmåsarna på bryggorna. Men han var i alla fall sysselsatt! Vi hade funderingar på att åka förbi kyrkogården på hemvägen och byta ut ljuslyktan, men varken jag eller Lucas hade någon lust. Vi tyckte det var kallt och tråkigt så vi väntar till en annan dag. Lucas har haft väldig huvudvärk idag så ingen av oss har varit på topp. Förutom Kristoffer då...och kombinationen med två sega föräldrar och en överaktiv Mr K är inte bra!

Väl hemkomna igen ringde Kristoffer till Anna och frågade om hon ville komma och leka. Och det ville hon givetvis! Så hon kom och hon lekte. Vi spelade, byggde och körde bilar. Fast mest krockade bilar! Anna har ju varit här ganska mycket hos oss nu, och det är nog bra både för oss och henne. Vi har någon som kan stimulera Kristoffer lite mer än vi kanske orkar alltid och hon får sällskap och slipper sitta hemma själv med alla tankar. Till slut blev jag helt uttråkad så då åkte vi till Giraffen och gick och handlade lite. Vi lyckades fördriva hela en och en halv timme på MAXI och COOP! Det är inte dåligt med tanke på att vi totalt endast handlade för max 600 kr... Huvudsyftet med det hela var dock inte att handla, jag kände bara för att komma iväg lite. Och detta kom jag på kl 17.20. Det finns inte så himla mycket roliga ställen öppna så dags en lördag...Så vi fick hålla tillgodo med stormarknaderna! Men jag hittade en fin monstertruck till Kristoffer som jag hade tänkt ge honom när vi kom hem igen. Fast då hade han redan hunnit lägga sig! Jag tänkte att det var precis lagom att fixa i ordning honom för natten när vi kom hem strax efter sju, men han hade varit så trött att Lucas redan fixat det. Så bilen får han i morgon i stället!

Käkade lite soppa under kvällen. Jag har med andra ord ätit lagad mat två gånger idag, och det händer inte var dag längre! Är faktiskt riktigt stolt över mig själv idag! När soppan var uppäten var det dags att förflytta oss till soffan och titta på melodifestivalen. Anna var fortfarande kvar så det var hon och jag och våra koppar med thé. Jag hade inte hört alla låtar innan. Jag såg första deltävlingen, sen har jag inte sett mycket mer. Andra deltävlingen var dagen efter att Jonathan drunknat och då hade vi inte ens tv:n på. Det hade vi inte på nån vecka alls förutom för film och barnprogram till Kristoffer. Själv tittade jag i princip inte alls. Men åter till melodifestivalen. De flesta låtarna var lite skit samma. Ingen som direkt stack ut mer än någon annan. Fast jag måste faktiskt erkänna att jag hejade på Saade! Tyckte den låten var bäst och hans framträdande var lite roligare att titta på än många andra. Nicke Borgs låt var helt ok, men hur roligt var det att se? Jag vill gärna att det händer lite på scenen också!

Nu är festivalen slut, Anna har åkt hem och jag sitter åter i soffan. Fast nu tittar jag inte på tv, nu skriver jag här. Men det blir inte lång stund till jag är uppe ikväll, jag är skittrött och har varit hela dagen. Höll på att somna på Kristoffers säng när Anna och han kraschade bilar i eftermiddags! Längtar lite till i morgon när storfis kommer hem igen. Lucas måste hämta honom så att han hinner hem och byta om för att vara i skolans gympahall kl 10.15 för fotbollsträning. Sen kommer han hem igen och då får han hålla sig hemma lite hos sin mamma också!

Älskade lilla fisunge, idag är det ganska tomt i mammas huvud. Har inte så mycket tankar just nu alls, är nog för att jag är så trött. Vi hade tänkt åka till din grav och byta ut lyktan, men varken pappa eller jag hade någon ork till det idag. Det blåste kallt och regnade lite och vi har inte varit så pigga idag. Men jag ska göra det snart, jag lovar! Har idag även googlat lite på rådjurssäkra växter och tips för hur man kan hålla dem borta. Men det är inte så väldigt mycket man kan göra åt dem, men jag ska försöka i alla fall! Nu hade mamma tänkt gå och lägga sig, men vi får se hur det går. Grannarna fick precis för sig att nu är det ett bra tillfälle att lyssna på vinnarlåten från melodifestivalen på väldigt hög volym...tycker dock inte jag! Men jag får väl göra ett försök i alla fall! Kram på dig min ängel och sov så gott! Mamma älskar dig så mycket det går, ända till månen!

2 kommentarer:

  1. Vi tycker ju lika angående dagens melodifestival iaf =) Hoppas du får en god natts sömn nu =) kram/C

    SvaraRadera
  2. hej. ´Jag känner inte er alls, men jag har läst din blogg ett tag nu. Varje gång jag läser här så blir jag så fruktansvärt ledsen, jag önskar så att ni hade fått behålla er lilla ängel, jag kan inte alls förstå hur ni orkar ta er igenom livet och era dagar just nu, men precis som du säger så måste ni ju finnas för er två söner som ni faktiskt har kvar. Jag har själv två pjkar, den ena är fem och den andra ett och ett halvt. Tack för att du delar med dig av din sorg och era dagar, jag tänker ofta på er konstigt nog eftersom jag inte alls känner er eller ens vet hur ni ser ut, men jag hoppas era dagar i framtiden blir litte ljusare.

    SvaraRadera