söndag 20 mars 2011

Jobbig eftermiddag och kväll

Dagen började ganska bra. I alla fall om man bortser från att jag i princip inte sovit något på hela natten! Igår var första gången jag la mig utan insomningstablett. Eller andra gången var det ju, fast första gången gav jag upp efter drygt en timme. Denna gången gick det bättre rent känslomässigt. Däremot ville inte tankarna försvinna tillräckligt länge för att jag skulle kunna somna ordentligt. Somnade till flera gånger, men vaknade igen efter bara ett par minuter. Så höll det på hela natten och fram emot morgonen började jag bli ledsen och trycket över bröstet kom. Så jag har varit lätt seg och trött idag om man säger så!

Alexander hade fotbollsträning på förmiddagen och Kristoffer härjade omkring i vanlig ordning. Ser ut som ett bombnedslag med alla jäkla kapplastavar (straffet för att man köpte 300 st...) och andra klossar över halva vardagsrumsgolvet. Vi har ju fått ta ut en del leksaker till vardagsrummet för han vill inte längre vara själv på sitt rum och leka, och det är ju inte alltid man varken har lust eller tid att sitta där inne själv. Då funkar det bättre att han har lite mer saker här ute. Man får plocka upp lite oftare bara.

Anna kom och hämtade mig vid halv tolv-tiden och så åkte vi till Plantagen. Blev ungefär lika besviken som vanligt när jag var där. Fattar inte att man inte ger upp! Men nån gång har det faktiskt hänt att jag hittat något! Vi hann även med en tripp till Rusta, Jula och Coop. Sen blev det ytterligare en tur till kyrkogården. Jag har äntligen bestämt hur stor rabatten ska vara så det kändes lika bra att åka ditt och markera ut det idag när det var så fint väder! Väl hemma igen så borrade jag hål i en del saker jag vill ha i rabatten så att jag kunde sätta järnpinnar i dom så att de står stilla. Anna följde med hem en stund och drack lite kaffe och åt en macka, lekte med Kristoffer och tittade på när Alexander spelade nåt spel på datorn. När vi var på Coop köpte jag ett par nya basketkängor till Alexander, han ville ha svarta. Men de var lite för små, men som tur var passade de på Annas fötter så hon köpte dom av mig så slipper jag lämna tillbaka dom! Himla bra! Passade även på att plantera påskliljorna jag köpte igår. Så nu är det ingen ledsen ljung längre utanför dörren utan fina påskliljor! Inte för att de blommar än, men i alla fall!

I eftermiddags och nu under kvällen har jag känt mig helt ur gängorna. Rastlös. Har inte riktigt orkat med något och varit ganska ledsen och låg. Har ett konstant tryck över bröstet och allt känns piss. Ringde lite till ett par stycken vänner för att fördriva lite tid, men det var givetvis ingen hemma! Lucas har duschat Kristoffer så jag ska strax smörja in honom sen blir det välling och sängen. Just nu sitter han och tittar på Bionicle 3. Himla bra film...näää! Sen blir det till att plocka upp alla förbenade klossar så att det kan se lite fint ut i morgon. Då kommer nämligen svägerskan hit med T för lite lek med Kristoffer. Troligen har hon även yngsta dottern med sig, de hade visst studiedag i morgon. Ska bli skönt att sitta ner och prata lite, både strunt och allvar, med henne! Och killarna brukar leka bra tillsammans så då kanske vi kan få sitta i lite lugn och ro...stort kanske, dock!

Resten av kvällen får bli först i soffan framför tv:n. Solsidan är ju ikväll! Sen blir det en dusch och rätt troligt tidig sänggång. Får väl om inte annat lägga mig och läsa lite. Funderar på om jag ska göra som läkaren sa och köra varannan natt med tabletterna eller om jag ska försöka utan inatt igen. Problemet är bara om jag inte kan sova inatt heller så kommer jag att vara ett vandrande lik i morgon. Hjärnan får liksom ingen vila över huvud taget! Och son läkaren sa är sömnen väldigt viktig för mig nu. Får klura på det en stund.

Hejsan sockertoppen!
Ikväll är mamma lite ledsen igen. Jag tänker så mycket på dig och då blir jag ledsen. För då inser jag åter igen att jag aldrig mer kommer att få ta upp dig i famnen och gosa med dig. Det gör så ont i mig när jag tänker på det. Så ikväll kommer jag inte att säga så mycket till dig, det gör allt för ont! Jag nöjer mig med att säga att du alltid finns i mina tankar och att jag älskar dig och saknar dig så otroligt mycket! Nu och för alltid, min lilla smulpaj.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar